بالگرد هلال‌احمر اصفهان زمین‌گیر شده است/ توزیع ۱۵۰۰ بسته غذایی در کلوسه توسط هلال‌احمر

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به امکانات موجود در این مرکز، گفت: تنها بالگرد موجود در مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال‌احمر مشکلاتی دارد که زمین‌گیر شده است، از این رو برای رفع مشکلات این بالگرد اقدام کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عماد صالحی امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ حین بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ۳۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دارد، پایگاه کوهستان در سمیرم و کرکس و پایگاه ساحلی در چادگان است که اقدامات مرتبط با حوادث جاده‌ای را برعهده دارند.

وی افزود: حوزه معاونت امداد و نجات با وجود این حجم از حوادث، پایگاه‌ها و نیروی انسانی، مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و از یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات تشکیل شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به امکانات موجود در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: یک بالگرد در این مرکز وجود دارد که مشکلاتی دارد و زمین‌گیر شده است، از این رو برای رفع مشکلات این بالگرد اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر در حوادث خاص از بالگرد استفاده می‌کند، ادامه داد: به عنوان مثال در کولاک و بارش برف گردنه کلوسه راه مسدود شد که با کمک بالگرد هوانیروز ارتش ۱۵۰۰ بسته غذایی یک ماهه را میان مردم توزیع کردیم، این در حالی است که بیشتر برای حوادث خاص از بالگرد استفاده می‌کنیم، چرا که پایگاه‌های امدادی در سطح استان فراوان است و سعی می‌شود با همان پایگاه‌ها به صورت زمینی مشکلات برطرف شود.

صالحی با بیان اینکه مرکز EOC را به عنوان مغز امداد و نجات می‌شناسیم، گفت: این مرکز حجم زیادی از اطلاعات را در خود دارد و هماهنگ‌کننده است، همچنین کمک می‌کند که منابع به چه صورت مدیریت شود؛ تمام حوادثی که رخ می‌دهد از این مرکز مدیریت می‌شود، ورود و خروج‌ها نیز تحت نظر این مرکز است.

وی با بیان اینکه حجم حوادث هلال‌احمر نسبت به اورژانس بسیار کمتر است، افزود: اورژانس، حوادث شهری را با توانمندی‌های خود مدیریت می‌کند، اما هلال‌احمر به حوادث جاده‌ای و برون‌شهری و شهرک‌های صنعتی ورود می‌کند.

روزانه ۳۰۰۰ تماس با ۱۱۲ گرفته می‌شود

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: اگر فردی با ۱۱۲ تماس بگیرد به مرکز EOC متصل می‌شود و اگر وظیفه‌ای در حیطه کاری ما باشد، تیم‌ها را اعزام می‌کنیم، روزانه نزدیک به سه هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که بخش اعظم آن بر اساس نیاز واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای حوادث، بلایای طبیعی و غیرطبیعی خارج از شهر که در هر نقطه از کشور رخ دهد، هلال‌احمر ورود می‌کند؛ در سایر نقاط و حوادث نیز اگر از هلال‌احمر کمک خواسته شود به کمک می‌رود.

کد خبر 660244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.