مراجعه روزانه ۴۰۰ نفر از حجاج به هلال‌احمر اصفهان برای تزریق واکسن

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از مراجعه روزانه ۴۰۰ نفر از حجاج به مرکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اصفهان به منظور تزریق واکسن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن امینی امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در تور رسانه‌ای هلال‌احمر استان اصفهان که به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شد، اظهار کرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر در چند بخش خدمت‌رسانی می‌کند و افزون بر آن، در سایر حوزه‌ها، همیار سازمان‌های دیگر است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم این معاونت، تأمین و توزیع دارو به خصوص داروهای خاص از طریق داروخانه‌های هلال‌احمر محسوب می‌شود و فراملی بودن فعالیت جمعیت هلال‌احمر در این حوزه تأثیرگذار است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: دیگر وظیفه این بخش، درمان در شرایط اضطراری است که در سه بخش، به آن پرداخته می‌شود.ارائه خدمات به قشر ضعیف جامعه از سایر حوزه‌های فعالیت این سازمان است و بخش توان‌بخشی این جمعیت نیز در حوزه‌های مختلف مانند تهیه دست و پای مصنوعی، کفش طبی، پروتزها و بخش‌های فیزیکی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: طیف وسیعی از شهروندان با مشکلات گوناگون در پی داشتن اعتماد به جمعیت هلال‌احمر، به این سازمان مراجعه می‌کنند، درخواست کمک دارند و درمان خود را پیگیری می‌کنند.

امینی با بیان اینکه اقدام دیگر جمعیت هلال‌احمر، واکسیناسیون حجاج و افرادی است که قصد سفر به سایر کشورها دارند، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از حجاج به منظور انجام واکسیناسیون، به مرکز توانبخشی هلال‌احمر مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون حجاج در شهرستان‌های استان نیز انجام می‌شود، ادامه داد: سوم خردادماه سال جاری، نخستین گروه حجاج به حج واجب اعزام می‌شوند و از یک ماه پیش، واکسیناسیون حجاج اصفهانی آغاز شده است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این میان، روزانه ۲۰ تا ۳۰ مراجعه‌کننده به منظور انجام واکسیناسیون برای سفر به سایر کشورها، به مرکز توانبخشی استان مراجعه می‌کنند.

کد خبر 660183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.