۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
«شیمی‌تجزیه» بازار کار مناسبی دارد

یک دکترای شیمی گفت: در علم شیمی تجزیه مهارت‌های خوبی به دانشجویان آموزش داده می‌شود و دانشجویان کار با دستگاه‌های مختلف را فرا می‌گیرند، از این جهت بازار کار این رشته نیز نسبت به سایر علوم بهتر است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های علم شیمی تجزیه و بازار کار این رشته در ایران، اظهار کرد: به طور کلی در بین رشته‌های فعال در ایران، شیمی تجزیه از بازار کار مناسب‌تری برخوردار است.

وی افزود: درواقع در علم شیمی تجزیه مهارت‌های خوبی به دانشجویان آموزش داده می‌شود و دانشجویان کار با دستگاه‌های مختلف را فرامی‌گیرند، از این جهت بازار کار این رشته نیز نسبت به سایر علوم بهتر است.

این دکترای شیمی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که فارغ‌التحصیلان علم شیمی تجزیه می‌توانند در آن شروع به فعالیت کنند، مباحث مرتبط با کنترل کیفی است.

وی تصریح کرد: درواقع فارغ‌التحصیلان حوزه شیمی تجزیه می‌توانند در حوزه کنترل کیفی شرکت‌ها یا کارخانه‌های مختلف فعالیت کنند.

یوسفی در رابطه با چگونگی فعالیت در حوزه کنترل کیفی گفت: در این حوزه مسائل متفاوتی مورد توجه قرار می‌گیرد که البته فارغ‌التحصیلان برای فعالیت در این زمینه باید کار با دستگاه‌های مختلف را فرا گیرند.

وی افزود: برای انجام اقدامات مربوط به کنترل کیفی و نمونه‌برداری متخصصان از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

این دکترای شیمی ادامه داد: با توجه به این مسئله باید پیش از ورود به بازار کار در دانشگاه و در دوره‌های کارآموزی مباحث مربوط به کار با دستگاه‌ها مخصوص را فرا گرفت.

کد خبر 660004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.