شیمی‌آلی قلب تپنده صنایع کشور است

یک دکترای شیمی آلی گفت: شیمی آلی را می‌توان قلب تپنده اقتصاد کشور در حوزه صنعت معرفی کرد، اما این مسئله در صورتی است که فارغ‌التحصیلان این حوزه پیرامون مباحث پالایشگاه و صنعت فعالیت کنند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه شیمی آلی در ایران و اهمیت این شاخه از دانش شیمی، اظهار کرد: به‌طورکلی در بین گرایش‌های بیست‌گانه علم شیمی، می‌توان شیمی آلی را به عنوان بهترین گرایش این رشته معرفی کرد.

وی افزود: شیمی آلی در تمام دنیا جزو برترین و مرغوب‌ترین گرایش‌های شیمی محسوب می‌شود، اما متأسفانه فارغ‌التحصیلان این رشته در کشور از جایگاه ویژه خود آگاه نیستند و اقدام به کسب‌وکار نمی‌کنند.

این دکترای شیمی آلی گفت: درواقع فارغ‌التحصیلان رشته شیمی آلی باید تلاش کنند که با تأسیس شرکت‌های فناور استارت‌آپ‌های جدیدی راه‌اندازی کنند. بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته شیمی آلی تمایل به تدریس در دانشگاه دارند و بخشی دیگر از این افراد نیز در مشاغل «کارمندی» فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: شیمی آلی را می‌توان قلب تپنده اقتصاد کشور در حوزه صنعت معرفی کرد، اما این مسئله در صورتی اتفاق می‌افتد که فارغ‌التحصیلان این حوزه پیرامون مباحث پالایشگاه و صنعت فعالیت کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: امیدواریم که روزی جایگاه شیمی آلی در کشور تصحیح گردد و فارغ‌التحصیلی در این زمینه وجود نداشته‌باشد که دغدغه اشتغال و کسب‌وکار داشته‌باشد.

وی در رابطه با جایگاه سایر گرایش‌های علم شیمی گفت: متأسفانه افرادی که در علم شیمی‌فیزیک یا معدنی و حوزه فیتوشیمی و بیوشیمی فعالیت می‌کنند یا در حال تحصیل هستند، خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

این دکترای شیمی آلی تاکید کرد: درحال‌حاضر در بین تمام گرایش‌های علم شیمی تنها شیمی تجزیه و شیمی آلی جایگاه مناسبی در کشور دارد و خیلی مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 627328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.