شرایط مناسب فارغ‌التحصیلان «شیمی‌آلی» در مباحث اشتغال

یک دکترای شیمی آلی گفت: فارغ‌التحصیلان شیمی آلی می‌توانند در حوزه‌های مختلف و صنایع شیمیایی مشغول به کار شوند و عملاً این رشته از نظر اشتغال شرایط مناسبی دارد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه شیمی آلی در کشور و بازار کار این رشته، اظهار کرد: درحال‌حاضر پایان‌نامه‌ها و مقالات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف شیمی آلی از جمله رهایش دارو به رشته تحریر در آمده است.

بیشتر بخوانید: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه ایجاد اشتغال پایدار است

وی افزود: شیمی آلی دانش بسیار جذابی است و در تمام دنیا ازجمله ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. امروزه فارغ‌التحصیلان شیمی آلی کشور جزو تولیدکنندگان علم در جهان به‌شمار می‌روند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: درصورتی‌که به رزومه اساتید و فارغ‌التحصیلان شیمی آلی داخل و خارج کشور توجه کنیم، فیلد کاری آن‌ها مشخص بوده و معمولاً متخصصان این حوزه در زمینه‌های مختلفی ازجمله کار با دستگاه‌های آزمایشگاهی، تفسیر طیف‌های مختلف و انواع سنتزها فعالیت می‌کنند.

یوسفی اشاره کرد: با توجه به این مسئله می‌توان گفت که برای موفقیت در دانش شیمی آلی، ابتدا باید این علم را از پایه فراگرفت و به خوبی بر آن مسلط شد پس از این مرحله دانشجویان باید در بخش‌های آزمایشگاهی شروع به فعالیت کنند.

وی در همین رابطه گفت: دانشجویان پس از یادگیری کامل شیمی آلی یک الی سه باید به فعالیت‌های آزمایشگاهی و فنی از جمله محلول‌سازی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دانش محسوب می‌شود، مسلط شوند.

این دکترای شیمی آلی در رابطه با مهارت‌هایی که فارغ‌التحصیلان شیمی آلی باید داشته‌باشند، گفت: فارغ‌التحصیلان این حوزه باید توانایی کار با دستگاه‌های مختلف ازجمله کنترل کیفی و انجام سنتزهای مختلف را داشته‌باشند از طرفی تسلط به زبان‌های خارجی در این دانش بسیار کمک‌کننده است، زیرا به‌روز نگاه داشتن علم به واسطه زبان خارجی ممکن خواهد بود.

وی تاکید کرد: به‌طورکلی شیمی آلی از سایر گرایش‌های علم شیمی جذابیت بیشتری دارد و تنوع در این رشته بسیار زیاد است؛ این شاخه از علم دارای بخش‌های مختلفی از جمله جداسازی مواد، صابون‌سازی و کار با رسوب‌های رنگی تشکیل شده است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان شیمی آلی می‌توانند در حوزه‌های مختلف و صنایع شیمیایی مشغول به کار شوند و عملاً این رشته از نظر اشتغال شرایط مناسبی دارد.

کد خبر 628103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.