۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
ایران بهشت زمین‌شناسی است

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: ساختار زمین‌شناسی ایران به قدری حائز اهمیت است که در بعضی مواقع این منطقه به عنوان بهشت زمین‌شناسان شناخته می‌شود.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت زمین‌شناسی ایران و اهمیت ساختار این منطقه اظهار کرد: ایران از نظر ساختار زمین‌شناسی شرایط بسیار خاصی دارد.

وی افزود: ساختار زمین‌شناسی ایران به قدری حائز اهمیت است که در بعضی مواقع این منطقه به عنوان بهشت زمین‌شناسان شناخته می‌شود.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: با توجه به ساختار زمین‌شناسی خاص ایران، همواره زمین‌شناسان مختلفی از سراسر دنیا تمایل دارند که در این کشور حضور داشته باشند و آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی در رابطه با تفاوت ایران با سایر کشورهای دنیا گفت: متأسفانه بسیاری از کشورهای دنیا همچون مجموعه اسکاندیناوی، نروژ و سوئد پوشیده از مجموعه‌های سنگی هستند که منشأ رسوبی یخچالی دارد.

نصراصفهانی در همین رابطه افزود: درواقع با توجه به پوششی که در این کشورها وجود دارد، عملاً رخ‌نمود خاصی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این وضعیت در کشورهای دیگری همچون کانادا نیز مشاهده می‌شود. در بسیاری از نقاط جهان سرزمین‌های یخی بسیاری مشاده می‌شود.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در اروپا نیز ویژگی‌های مجموعه‌های جنگلی مشاهده می‌شود و عملاً شرایط زمین‌شناسی ایران با آن مناطق متفاوت است.

کد خبر 660003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.