شهر آمریکایی در راه کسب عنوان «منطقه آبی»

شهرداری کوچلای کالیفرنیا قصد دارد به پنج منطقه برتر جهان از حیث سلامت عموم شهروندان موسوم به «شهرهای آبی» بپیوندد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای آبی مناطقی در جهان هستند که ادعا می‌شود مردم در آنها بیشتر از حد متوسط عمر می‌کنند؛ تاکنون تنها پنج شهر در دنیا توانسته‌اند عنوان شهر آبی را از آن خود کنند که شامل اوکیناوای ژاپن، ساردینی‌ای ایتالیا، نیکویای کاستاریکا، ایکاریای یونان و لوما لیندای کالیفرنیا می‌شود.

شهر کوچلا اکنون به دلیل اقداماتی که تاکنون برای دسترسی به انتخاب‌های سالم برای ساکنانش انجام داده است، به عنوان یک کاندید خوب برای تبدیل شدن به منطقه آبی شناخته شده است.

مسئولان این شهر سرمایه‌گذاری‌های کلانی را برای تحقق هدف شهر آبی انجام داده‌اند که شامل تسهیل فعالیت‌های بدنی با ایجاد مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است.

در آخرین اقدام، این شهر پروژه سبزسازی و اتصال شهری خود را تکمیل کرد که بر اساس آن ۲۸۸ درخت و گیاه بین دو خیابان اصلی شهر کاشته شد تا به ایجاد دمای متوسط و کاهش تشعشعات خورشیدی برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کمک کند.

شهر آمریکایی در راه کسب عنوان «منطقه آبی»

مسئولان شهر، طراحی خیابان‌های اصلی را به گونه‌ای انجام دادند که دسترسی به بخش‌های کلیدی شهر از جمله سیستم‌های حمل‌و نقل، پارک‌ها، اداره پست، کتابخانه، رستوران‌ها و مراکز رفاهی را آسان‌تر می‌کند.

پروژه سبزسازی و ایجاد اتصالات شهری حدود ۵.۳ میلیون دلار هزینه داشته است که بخش عمده‌ای از این بودجه از آژانس منابع طبیعی کالیفرنیا و شهرداری دریافت شده است.

کواچلا همچنین اقدام به بهسازی ساختمان‌ها و ساماندهی زمین‌های خالی، افزایش اجرای قوانین و بهبود امنیت برای ایمن‌تر کردن جاده‌های مرکز شهر و پیاده‌روی کرده است.

گابریل مارتین، مدیر شهر، با اشاره به ساخت دو مسیر دیگر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که در حال حاضر در کوچلا در حال توسعه هستند، گفت: "امیدواریم که این طرح‌های توسعه را ادامه دهیم زیرا می‌خواهیم نقاط جدید را به مناطقی از شهر متصل کنیم که برای اجراهای هنری و جشنواره‌ها در نظر گرفته شده‌اند."

محققان چند ویژگی را شناسایی کردند که به عمر طولانی‌تر شهرنشینان کمک می‌کند و همگی آن‌ها در مناطق آبی وجود دارد. در شهر آبی:

تردد با سهولت انجام می‌گیرد.

تعاملات اجتماعی بین شهروندان راحت تحقق می‌پذیرد.

دسترسی افراد به غذاهای سالم بسیار راحت است.

مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در دسترس همه قرار دارد.

تسهیلات مورد نیاز شهروندان در مناطق مختلف شهر پراکنده است تا همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

شهر آمریکایی در راه کسب عنوان «منطقه آبی»

کد خبر 659857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.