اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات مجلس مشخص شدند

نمایندگان مردم در مجلس، وزارت کشور را به عنوان مجری انتخابات تعیین و اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات قوه مقننه را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۱۵ این طرح با ۱۷۴ رأی موافق، شش رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

«براساس ماده ۱۵ این طرح؛

ماده ۱۵- ماده (۳۱) قانون به‌شرح زیر اصلاح می‌شود.

ماده ۳۱- وزارت کشور زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی، مجری انتخابات می‌باشد. وزیر کشور موظف است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که حداقل شش‌ماه قبل از پایان دوره مجلس و بیست روز پیش از ثبت‌نام داوطلبان، هیأت اجرایی مرکزی را با ترکیب زیر تشکیل دهد:

۱- وزیر کشور (رئیس هیئت)

۲- دادستان کل کشور

۳-و زیر اطلاعات

۴- رئیس سازمان اطلاعات سپاه

۵- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

۶- رئیس ستاد انتخابات کشور

۷- رئیس سازمان ثبت احوال کشور

۸- شش نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و علمی در سطح ملی به ‏عنوان معتمدان مردمی به‌گونه‌ای که حتی‌الامکان یک نفر از هر یک از حوزه‌های مذکور در آن حضور داشته باشد.

تبصره ۱- نماینده شورای نگهبان می‌تواند در جلسات هیأت اجرایی مرکزی بدون حق رأی حضور داشته باشد.

تبصره ۲- جلسات هیئت اجرایی مرکزی با حضور حداقل یازده نفر رسمیت می‌یابد و مصوبات آن با رأی حداقل نه نفر از اعضای حاضر معتبر است.

تبصره ۳- اولین جلسه هیئت اجرایی مرکزی با دعوت وزیر کشور تشکیل می‌شود و نائب‌رئیس از بین اعضای هیأت با اکثریت آرا انتخاب می‌شود. مسؤولیت دبیری هیئت اجرایی مرکزی با دبیر ستاد انتخابات کشور خواهد بود که با پیشنهاد وزیر کشور و تأیید هیئت اجرایی مرکزی انتخاب می‌شود.

تبصره ۴ - هیئت اجرایی مرکزی موظف است کلیه صورت جلسات و مصوبات خود را نزد هیئت مرکزی نظارت ارسال نماید. تصمیمات هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نباید موجب تداخل در وظایف و اختیارات نظارتی هیأت مرکزی نظارت شود؛ در غیر این صورت تصمیمات مذکور باطل و هرگونه اقدامی در این جهت ممنوع است. مرجع تشخیص موضوع این تبصره، هیئت مرکزی نظارت است.

تبصره ۵- هیچ‌یک از اعضای هیئت اجرایی مرکزی نمی‌تواند داوطلب انتخابات شود.»

کد خبر 659606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.