تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی در لتونی

کمپانی‌های تکنولوژیک مختلف لتونی با پیشنهاد دولت در نظر دارند از فناوری‌های خود برای توسعه ایستگاه‌های شارژ فوق‌پیشرفته‌ برای خودروهای الکتریکی بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلفیق دانش و تدابیر کمپانی‌های فناوری لتونی و اروپایی که در زمینه تولید ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کنند، به‌زودی توسعه ایستگاه‌هایی پیشرفته و با قابلیت شارژ سریع خودروهای الکتریکی را در شهرهای مهم لتونی به دنبال خواهد داشت. این اقدام با هدف حذف چالش شارژ خودروهای الکتریکی برای کاربران و تشویق شهروندان بیشتر به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای الکتریکی طراحی شده است به این امید که کاهش انتشار گازهای آلاینده و در نهایت بهبود کیفیت هوا را برای شهرهای ذکر شده و ساکنان آن‌ها به ارمغان بیاورد.

تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی در لتونی

انتشار گازهای آلاینده ناشی از وسایل نقلیه

در حال حاضر، بخش اعظمی از انتشارات گازهای گلخانه‌ای در سراسر لتونی به واسطه خودروهای موتوری اتفاق می‌افتد و به همین دلیل، تحقق اهداف صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ در این کشور به پیروی از طرح پایدار اتحادیه اروپا تا حد زیادی وابسته به بهبود حمل‌ونقل شهری است. در واقع از آن‌جا که طبق بررسی‌های انجام شده توسط محققان محیط زیست، عبور و مرور به عنوان دومین عامل بزرگ مصرف انرژی در لتونی، به‌ویژه در شهرهای ذکرشده، شناخته شده است، بنابراین سهم قابل‌توجهی از انتشار گازهای آلاینده در این بخش تولید می‌شود. به همین دلیل، دولت لتونی در نظر دارد از طریق بهبود زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی، بهره‌گیری از این وسایل نقلیه سبز را برای کاربران تسهیل کند و افراد بیشتری را به عبور و مرور از طریق آن‌ها سوق دهد.

در این راستا، ایستگاه‌های شارژ فوق‌پیشرفته‌ به تعداد کافی در شهرهای لتونی نصب خواهد شد که هر یک از دو آداپتور شارژ برخوردار خواهد بود و امکان شارژ دو خودروی برقی را به طور همزمان فراهم می‌آورد، ضمن این‌که سرعت شارژ آن‌ها در مقایسه با انواع قدیمی بسیار بالاتر است و همین امر نقش مهمی در کاهش اتلاف زمان رانندگان ایفا می‌کند.

ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی لتونی در مناطقی از شهرهای ذکرشده با بیشترین تردد شهروندان نصب خواهد شد و به دنبال آن، قابلیت بهره‌گیری از شارژ سریع فراهم خواهد آمد.

تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی در لتونی

کد خبر 659421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.