شاهین پلاس سایپا + مشخصات خودرو جدید اتوماتیک، زمان عرضه و قیمت

شاهین پلاس خودروی جدید سایپا است که قیمت، معرفی مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن و معایب آن در ادامه بررسی شده است.

به گزارش ایمنا، شاهین پلاس به عنوان رده‌بالاترین محصول شرکت سایپا در جریان رویداد رونمایی از خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگاموتورز رونمایی شد. این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد.

مشخصات فنی شاهین پلاس

پیشرانه شاهین پلاس ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست آورده است. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن هم برای ME۱۶ استفاده شده و در نهایت می‌بینیم که شاهین پلاس قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ توان را به چرخ‌های جلوی شاهین PLUS دنده دستی می‌رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

شاهین PLUS در تیپ‌های دنده دستی و اتوماتیک به امکاناتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و… مجهز است. در نمونه فول آپشن شاهین پلاس امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و… دیده می‌شود.

شاهین پلاس سایپا + مشخصات خودرو جدید اتوماتیک، زمان عرضه و قیمت

پیشرانه تی و۵ پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT روی نسخه گران‌تر سایپا شاهین اتوماتیک نصب خواهد شد و نسخه مجهز به گیربکس سی وی تی نیز با همان موتور ام ۱۵ توربو به عنوان تیپ ارزان‌تر شاهین اتوماتیک در سبد محصولات سایپا جا خواهد گرفت. این پیشرانه قادر است توانی در حد ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد و آن را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور به سمت محور جلو هدایت کند. بنابراین توقع داریم که قوای فنی شاهین tu۵ پلاس در مقایسه با مدل قبلی چندان تغییر نکند. زیرا توان موتور ام ۱۵ توربو هم تقریباً در همین محدوده است. این پیشرانه علاوه‌بر قدرت بالاتر، استهلاک پایین‌تری نیز نسبت به پیشرانه M۱۵T خواهد داشت. چرا که ME۱۶ تنفس طبیعی بوده اما M۱۵T توربوشارژ است و با بنزین بی‌کیفیت داخلی خیلی زودتر از انتظار مستهلک می‌شود.

خودرو شاهین TU۵ Plus اتوماتیک
موتور tu۵ پلاس – ۱.۶ لیتر – تنفس طبیعی
توان (HP) ۱۱۳
گشتاور(N.M) ۱۴۴
گیربکس شش سرعته اتوماتیک ۶AT
شتاب ۰-۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۵
مصرف سوخت (L/۱۰۰KM) ۷-۷.۴
بیشترین سرعت(KM/H) ۱۹۰
وزن

امکانات شاهین پلاس

شاهین پلاس در تیپ‌های دنده دستی و اتوماتیک به امکاناتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و… مجهز است.

در نمونه فول آپشن شاهین پلاس امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و… دیده می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که نمونه‌های نهایی شاهین پلاس در بحث تریم داخلی، داشبورد، رودری ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی متفاوت از شاهین G و شاهین CVT هستند و در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند.

مزایای ماشین شاهین پلاس اتوماتیک

  • ظاهری ساده و جذاب
  • مناسب بودن طراحی داخلی
  • دارا بودن امکانات و آپشن‌های قابل قبول
  • کابین راحت و میزان گنجایش آن قابل قبول است.
  • دارا بودن امکاناتی مانند سانروف، دوربین عقب، مسیریاب GPS، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و…
  • در هنگام روشن بودن و حرکت شاهین سایپا پخش صدا در کابین نسبت به دیگر محصولات سایپا و سایر رقبا کم‌تر است

طراحی ظاهری شاهین پلاس

این خودرو تقریباً تفاوتی با شاهین قبلی ندارد. البته به احتمال قوی، نسخه‌هایی که تحویل مشتریان می‌شود، رینگ‌هایی متفاوت با شاهین قبلی خواهد داشت. وقتی که برای اولین‌بار خودروی شاهین پلاس را از نزدیک می‌بینید، متوجه ظاهر جذاب‌تر و به‌روزتر آن نسبت به سایر خودروهای داخلی می‌شوید. طراحی خمیده‌تر بدنه نسبت به رقبایی همچون دنا پلاس و تارا، ظاهری دلنشین‌تر به شاهین می‌دهد. چراغ‌های اسپرت جلو و عقب همراه با سپرهای سه‌بعدی زیبایی که زیر این چراغ‌ها قرار گرفته، ظاهر این خودرو را نسبت به سایر رقبا جذاب‌تر و به‌روزتر نشان می‌دهد. آینه‌های جانبی نسبتاً بزرگ، فضای دید مناسبی را نسبت به قسمت‌های پشتی خودرو می‌دهد.

شاهین پلاس سایپا + مشخصات خودرو جدید اتوماتیک، زمان عرضه و قیمت

طراحی داخلی شاهین پلاس

طراحی کابین شاهین و شاهین پلاس نسبت به بقیه محصولات شرکت سایپا از زیبایی نسبی برخوردار است. فرمان زیبا با دوخت چرم و دکمه‌های کنترلی روی آن و نمایشگری اندازه متوسط با اولین ورود به کابین توجه راننده را به خود جلب می‌کند.

بنا بر اعلام سایپا، داخل کابین شاهین پلاس با نسخه قبلی تفاوت‌هایی خواهد داشت اما نسخه‌ای که از این خودروها در مگاموتور رونمایی شد، داخل کابین شاهین پلاس تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که تریم داخلی و کیفیت متریال استفاده شده در نسخه شاهین پلاس، در رده بالاتری نسبت شاهین معمولی قرار می‌گیرد. فضای داخلی شاهین برای چهار نفر کاملاً مناسب است همچنین صندوق عقب ۴۲۰ لیتری آن، برای مسافرت‌های خانوادگی و جابه‌جایی وسیله‌ها، قابل قبول است.

زمان عرضه شاهین پلاس

گفته می‌شود فروش شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد.

قیمت شاهین پلاس

به دلیل عدم ارائه شرایط فروش این خودرو از طرف شرکت سایپا، قیمت دقیقی برای آن مشخص نشده است اما به‌دلیل رفع ایرادات نسخه قبلی، قیمت شاهین پلاس بیشتر از شاهین معمولی است. قیمت کارخانه شاهین G در اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۴۲۵ میلیون تومان است.

کد خبر 659348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان شمس IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    6 2
    خدایی برا یه ماشین اینقدر صبر کردن خیلی زیاد برا مردم انشاالاه این شاهین پلاس امسال حداقل به این نفرات سامانه یکپارچه به زودی به دستشون برس
  • محسن US ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    6 2
    من شاهین اتومات ثبت نام کردم اما انصراف دادم تا شاهین پلاس بگیرم. اما فعلا خبری از شاهین پلاس نیست. ظاهرا هر چی تولید می‌کنند به روسیه میدند. ما قابل نبستیم.
  • مهدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    پس تکلیف آنهایی که شاهین دستی ثبت نام کردن چی شد؟ لطفا پیگیری کنید