قیمت کارت گرافیک Nvidia و AMD امروز (۱۶ اردیبهشت)

طی روزهای اخیر، قیمت کارت‌های گرافیک دو شرکت Nvidia و AMD از جمله قیمت کارت گرافیک rtx ۴۰۹۰ بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم گیمینگ یا کامپیوتر مخصوص تولید محتوای ویدئویی و طراحی حرفه‌ای، کارت گرافیک است که تأثیر بسیار مهمی بر روند کار با سیستم دارد.

این قطعه به شما کمک می‌کند فعالیت‌های گرافیکی ازجمله بازی، طراحی، تدوین و رندرینگ را به‌آسانی انجام دهید و به‌طورمسلم افزایش قدرت کارت گرافیک موجب کارایی بهتر می‌‎شود.

در ادامه مشخصات بعضی از کارت‌های گرافیک شرکت‌های Nvidia و AMD شرح داده می‌شود.

NVIDIA GeForce GTX ۱۶۵۰

  • رزولوشن هدف: ۱۰۸۰p
  • توان بازدهی: ۴۳ درصد

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX ۱۶۵۰ توان بیشتری از کارت گرافیک محبوب GTX ۱۰۵۰ دارد و همین موضوع نشانگر توان پردازشی مناسب این محصول در اجرای بازی‌ها است، البته در بازی‌های AAA و تنظیمات گرافیکی بالا، افت فریم و رسیدن به مرز ۳۰ فرم بر ثانیه را تجربه خواهید کرد، اما در اکثر بازی‌های این نسل و نسل‌های قبلی می‌توانید نرخ میانگین ۶۰ فریم بر ثانیه را با جزئیات گرافیکی چشمگیر تجربه کنید.

AMD Radeon RX۵۶۰

  • رزولوشن هدف: HD و Full HD
  • توان بازدهی: ۲۴.۱ درصد

دلیل اصلی که این کارت گرافیک طرفدار بسیاری دارد، قیمت مقرون به‌صرفه آن است. کارت گرافیک AMD Radeon RX۵۶۰ در مقایسه با رقیب اصلی خود یعنی انویدیا ۱۶۵۰ چندان موفق عمل نمی‌کند و در وضوح ۱۰۸۰p با جزئیات زیاد، ضعف‌های خود را نشان می‌دهد و برای استفاده مطلوب باید تنظیمات گرافیکی بازی را کاهش دهید و به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه راضی شوید.

NVIDIA GeForce GT ۱۰۳۰

  • رزولوشن هدف: HD
  • توان بازدهی: ۱۴.۹ درصد

کارت گرافیکی دو گیگابایتی انویدیا تنها مناسب کاربرانی با بودجه کم است؛ این کارت گرافیک برای بازی با جزئیات و وضوح کم مناسب است، همچنین کاربرانی که فعالیت‌هایی نظیر ویرایش ساده تصویر و ساخت محتوای سبک ویدئویی انجام می‌دهند، جزو گزینه‌های برتر محسوب می‌شود .۱۰۳۰ NVIDIA GeForce GT در دو مدل GDDR۵ و SDDR۴ در بازار عرضه شده که نسخه GDDR۵ به دلیل سرعت بالا بیشتر توصیه می‌شود.

طی روزهای اخیر، قیمت کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia و AMD بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در ادامه، فهرست قیمت کارت‌های گرافیک محبوب در بین کاربران را مشاهده می‌کنید:

دانلود فهرست قیمت کارت گرافیک (فایل گرافیکی در اندازه اصلی)

کد خبر 659253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.