فرهنگ‌سازی در کنار تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل باید مورد توجه باشد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همزمان با تقویت زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل لازم است فرهنگ‌سازی نیز انجام شود، گفت: اصفهان همواره در امر فرهنگ‌سازی پیشرو بوده و بوم اصفهان به شکلی است که شهروندان نیز به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه و جدید هستند.

فرزانه کلاهدوزان در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اصلی کلان‌شهرها، آلودگی هوا و در ادامه آن استفاده از حمل‌ونقل پاک است و بخش اعظمی از بودجه‌های شهری صرف حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: با توجه به هزینه‌کرد این بودجه، بازار خوبی در این بخش وجود دارد و بنا بر تخصص دانش‌آموختگانی که در دانشگاه‌های استان اصفهان داریم، ظرفیت خوبی است که باید دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از آن استفاده کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در ارائه راهکار برای رفع مشکلات حمل‌ونقل نقش‌آفرین باشند، تصریح کرد: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به این مسئله، می‌تواند برای نخبگان و شهر مفید باشد.

وی با بیان اینکه نخبگان می‌توانند تسهیل‌گر و رابطی میان دانشگاه و جامعه باشند، گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند ظرفیت‌ها را مشخص کند و در ادامه دانشگاه‌ها را به سوی انعقاد قراردادها و اشتغال‌آفرینی پیش ببرد، البته به دنبال ایجاد اشتغال، در جامعه امیدآفرینی خواهیم داشت و این امید، برای بهبود وضعیت شهر، مردم و نخبگان مؤثر خواهد بود.

کلاهدوزان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر اصفهان آلودگی هوا است، افزود: یکی از راهبردهای رفع این مشکل، استفاده مناسب از حوزه حمل‌ونقل است که می‌توان در دو جنبه فرهنگ‌سازی و ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها، اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت و ارتقای وضعیت زیرساخت‌ها می‌توان با دستگاه‌های دیگر، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران تعامل و همکاری داشت و همزمان با تقویت زیرساخت‌ها باید فرهنگ‌سازی هم انجام شود، ادامه داد: اصفهان همواره در امر فرهنگ‌سازی پیشرو بوده و بوم اصفهان به شکلی است که شهروندان نیز به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه و جدید هستند.

کد خبر 659072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.