رفع مسائل حمل‌ونقل در گرو توجه به دانش‌بنیان‌ها است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله حمل‌ونقل و جابه‌جایی از جنبه تجربی و سنتی خارج شده به سمت مباحث دانش‌بنیان و موضوعات علمی حرکت کرده است، گفت: نمی‌توان مسائل ترافیکی شهرهای بزرگی همچون اصفهان را با روش‌های قدیمی کنترل و هدایت کرد.

ابولفضل قربانی در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاید نتوان این نمایشگاه را از منظر وسعت با نمونه‌های مشابه مقایسه کرد اما منظر محتوایی این نمایشگاه بسیار قوی ظاهر شده و تمام مسائل حمل‌ونقل و جابه‌جایی سطح شهر را پوشش داده است.

وی با بیان اینکه مسئله حمل‌ونقل و جابه‌جایی از جنبه تجربی و سنتی خارج شده به سمت مباحث دانش‌بنیان و موضوعات علمی حرکت کرده است، افزود: نمی‌توان مسائل ترافیکی شهرهای بزرگی همچون اصفهان را با روش‌های قدیمی کنترل و هدایت کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رفع مسائل حوزه حمل‌ونقل نیازمند سیستم‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات و امکاناتی است که در مرحله نخست به صورت هوشمندانه و در ادامه با هزینه‌های کمتر و کمک به مسائل محیط زیستی بتواند ترافیک شهر را بهبود بخشد.

قربانی اضافه کرد: موضوع هوشمندی در بیشتر نمونه‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده است، به چشم می‌آید و از سوی دیگر تمام محصولات این نمایشگاه تولید داخل است که نشان‌دهنده توانمندی کشور در تولیدات حوزه حمل‌ونقل است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و مدیریت شهری برای آنکه بتوانند شهر بهتر و مناسب‌تری برای شهروندان مهیا کنند، باید سیاست‌گذاری‌های آتی خود را بر محور مسائل حمل‌ونقلی قرار دهند؛ اگر این اتفاق بیفتد، شهرهایی آرام‌تر با محیط زیست مناسب‌تر خواهیم داشت که لازمه این کار، استفاده از تولیدات دانش‌بنیان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از محصولات دانش‌بنیانی که در حوزه حمل‌ونقل ارائه شده است، حمایت و در شهر اصفهان از آن‌ها استفاده کنیم، همچنین تجربیات خود در این حوزه را برای تبدیل به محصولات فناورانه در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهیم داد.

کد خبر 658974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.