ترفند کلاهبرداران با آگهی‌های جعلی کاریابی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان در خصوص آگهی‌های جعلی منتشر شده در سایت‌های واسطه‌گر و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان کاریابی و استخدام هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به تازگی افراد سودجو با انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام با عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی نظر قربانیان را جلب می‌کنند و به بهانه دریافت هزینه ثبت‌نام، اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که روی سایت‌هایی مانند شیپور، دیوار یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند. سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و از واریز وجه حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

کد خبر 658851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.