رفع کامل مشکلات ترافیکی در مرکز شهر لیسبون

لیسبون پرتغال به‌منظور روان‌سازی ترافیک سنگین مرکز شهر خود به تعیین مناطق قرمز، زرد و سبز برای تردد در این ناحیه پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیسبون با تعیین اهداف چندسطحی اعمال محدودیت‌های شدید و حتی ممنوعیت کامل تردد وسایل نقلیه موتوری در داخل شهر، به اجرای یک دوره آزمایشی سه ماهه پرداخته است. اجرای این تصمیم مسئولان مبنی بر انجام برخی اقدامات زیربنایی بزرگ همچون ساخت دو ایستگاه جدید مترو از تابستان جاری است و هرچند برای آن یک محدودیت زمانی در نظر گرفته شده، اما ممکن است طرحی پویا و دائمی برای پایتخت پرتغال باشد. به عبارت دیگر این دوره آزمایشی ممکن است بیشتر به این دلیل طرح‌ریزی شده باشد که رانندگان و ساکنان مرکز شهر لیسبون تغییرات را احساس کنند و برای اجرای وسیع آن در آینده آماده شوند.

هسته مرکزی پایتخت پرتغال با اجرای این طرح، یک منطقه به اصطلاح قرمز خواهد بود که عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه موتوری از آن به‌طور کامل ممنوع و تنها تردد خودروهای ساکنان منطقه و کارگران شیفت در آن مجاز خواهد بود.

رفع کامل مشکلات ترافیکی در مرکز شهر لیسبون

یک منطقه زرد بزرگ‌تر نیز خارج از منطقه قرمز تعیین می‌شود که رعایت نوع متفاوتی از محدودیت‌ها در آن الزامی خواهد شد. در این منطقه وسایل نقلیه با وزن بیش از ۳.۵ تن، به استثنای وسایل نقلیه عمومی، تنها مجاز به تردد از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح خواهند بود که این محدودیت در دوره‌ای فراتر از محدوده زمانی سه ماهه و برای همیشه لازم‌الاجرا است.

شورای شهر لیسبون به منظور انحراف ترافیک از مناطق ممنوعه مشخص‌شده، استفاده از جاده‌های کمربندی را به رانندگان خودروها پیشنهاد کرده که به‌عنوان منطقه سبز نام‌گذاری شده است. علاوه بر این ساخت ایستگاه‌های مترو، عملیات مربوط به طرح زهکشی برای جلوگیری از سیل در لیسبون و بازسازی جاده‌های شهری در دست انجام است.

کد خبر 658812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.