آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، بعضی مناطق خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در بعضی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز، پدیده ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان بارش شدت خواهد داشت، افزود: روز پنجشنبه بارش در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در مناطق شمال غرب، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه در مناطقی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی، وزش باد شدید، ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق، پیش‌بینی می‌شود و در نوار غربی کشور، جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و آرام مستقر می‌شود و در نیمه غربی کشور، افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. در ساعات بعدازظهر نیز در بعضی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، وزش باد و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده در بعضی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، غرب، جنوب غرب و جنوب فارس و هرمزگان، وزش باد به نسبت شدید، همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۱ است و در روز _‌پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 658807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.