طراحی بزرگ‌ترین بازی فکری شهرمحور جهان در میلان

مهندسان شرکت طراحی شهری کارلو راتی، معمار پرآوازه ایتالیایی، به طراحی بزرگ‌ترین بازی تخته‌ای جهان در میلان پرداخته‌اند که مفاهیم جابه‌جایی شهری را آموزش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از مهندسان کمپانی کارلو راتی به نصب یک بازی تخته‌ای به مساحت ۳۷ هزار فوت مربع در یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی میلان در ایتالیا پرداخته و ادعا کرده‌اند این زمین بازی، بزرگ‌ترین بازی تخته‌ای زمینی جهان تا این تاریخ به‌شمار می‌رود. برای احداث این زمین بازی از ۴۰۰ کاشی شب‌تاب با قابلیت ذخیره انرژی خورشید بهره گرفته شده است که این قابلیت مفهوم جابه‌جایی در آینده را برای کاربران پارک به تصویر می‌کشد.

طراحی بزرگ‌ترین بازی فکری شهرمحور جهان در میلان

بزرگ‌ترین بازی تخته‌ای جهان سراسر اطراف چشم‌اندازهای اصلی پارک گیاه‌شناسی را در بر گرفته و با رنگ‌ها و طراحی‌های شگفت‌انگیز خود، محبوبیت فضای سبز میزبان را میان بازدیدکنندگان دوچندان کرده است. در واقع ۴۰۰ کاشی رنگارنگ بزرگ و چوبی با ۳۲ طرح متفاوت در این زمین بازی تعبیه شده است که در همه آن‌ها، نشانی از حمل‌ونقل شهری به چشم می‌خورد و همین امر می‌تواند بازیکنان و بازدیدکنندگان را از اهمیت اتخاذ روش‌های درست برای عبور و مرور شهری آگاه کند. بازیکنان با حرکت از هر کاشی به کاشی دیگر، روش یا نکته متفاوتی از حمل‌ونقل را مشاهده خواهند کرد که تأمل در مورد هر شیوه می‌تواند آن‌ها را از نقش عبور و مرور پایدار و ناپایدار بر کیفیت زندگی شهری آگاه کند.

طراحی بزرگ‌ترین بازی فکری شهرمحور جهان در میلان

هر کاشی در طول روز با جذب حجم بالایی از انرژی خورشیدی، می‌تواند از آن به‌منظور تولید روشنایی مورد نیاز برای بازیکنان و عابران پیاده بهره بگیرد، که این ویژگی نیاز به مصرف انرژی شهری را برای روشن‌سازی معابر فضاهای میزبان به صفر می‌رساند.

معماران شرکت کارلو راتی ادعا کرده‌اند که به دنبال گرایش روزافزون مردم به انجام بازی‌های اینترنتی، تحرک جسمی افراد به حداقل رسیده است، با این حال زمین بازی میلان می‌تواند با جذابیت خاص خود، بسیاری از مردم این شهر را به سمت حضور در آن و انجام بازی به‌طور فیزیکی سوق دهد. این زمین می‌تواند مانند الگویی برای سایر معماران سراسر دنیا عمل کند و آن‌ها را به طراحی بازی‌هایی با بیشترین قابلیت انجام فعالیت‌های جسمی که می‌تواند رفاه جسمی و روانی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد، تشویق کند.

طراحی بزرگ‌ترین بازی فکری شهرمحور جهان در میلان

کد خبر 658308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.