خلاقیت گلاسکو در تغییر رفتار تردد مردم

بدیهی است که تشویق مردم به تغییر رفتار تردد برای افزایش پایداری در بخش عبور و مرور شهری امری بسیار پیچیده است که به نظر می‌رسد مدیران گلاسکو در اسکاتلند استراتژی جدیدی برای این منظور طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان گلاسکو به طراحی یک استراتژی جدید پرداخته‌اند که با استفاده از آن می‌توانند عادات مردم را در زمینه استفاده از وسایل نقلیه خصوصی برای عبور و مرور تغییر دهند و آن‌ها را به اتخاذ روش‌های پایدار حمل‌ونقل برای سفرهای کوتاه و انجام امور روزمره تشویق کنند. این اقدام با هدف کاهش ۳۰ درصدی سفر از طریق وسایل نقلیه شخصی اعمال خواهد شد که مدیران امیدوار هستند تداوم پیاده‌سازی آن، همراه با اجرای سایر استراتژی‌های اثربخش در زمینه تردد بتواند تحقق هدف بلندپروازانه انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۳۰ را برای آن‌ها تسهیل کند.

مدیران گلاسکو در نظر دارند از طریق افزایش مزایای تردد سبز و از میان برداشتن موانع موجود برای عبور و مرور پایدار، مردم را به تغییر رفتار جابه‌جایی خود و افزایش گرایش آن‌ها به اتخاذ پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهر سوق دهند. در واقع، استراتژی جدید نشان می‌دهد که تنها توسعه زیرساخت‌های شهری نمی‌تواند مردم را به تغییر رفتار جابه‌جایی خود سوق دهد، بلکه لازم است تغییراتی در فرهنگ حمل‌ونقل شهروندان پیاده شود که این هدف همزمان از طریق آگاه‌سازی شهروندان و افزایش مزایای تردد سبز برای آن‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

خلاقیت گلاسکو در تغییر رفتار تردد مردم

در واقع مدیران گلاسکو در نظر دارند برخلاف روش‌های قدیمی که اغلب بر آگاه‌سازی مردم در مورد تردد سبز متمرکز می‌شد، تغییراتی در محیط‌های عبور و مرور به وجود بیاورند تا آگاه‌سازی مردم از تردد سبز به‌طور ناخودآگاه انجام شود و به دنبال آن، شهروندان داوطلبانه به سمت جابه‌جایی از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی روی بیاورند.

در این راستا، نحوه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری درست به کودکان آموزش داده می‌شود که این امر به سهم خود می‌تواند انگیزه درونی شهروندان را به اتخاذ تردد سبز همراه با فرزندان خود سوق خواهد داد. علاوه بر این، مزایایی در اختیار کارمندان و کارگران قرار خواهد گرفت که آن‌ها را به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در فاصله میان منزل تا محل کار تشویق خواهد کرد.

خلاقیت گلاسکو در تغییر رفتار تردد مردم

کد خبر 657730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.