کشف ماینرهای میلیاردی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۵۵ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی دریافت اخباری مبنی بر استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در شرکتی متروکه واقع در یکی از محلات سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت خبر، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از این شرکت موفق شدند تعداد ۵۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه ماینرهای مکشوفه قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این دستگاه‌ها را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر افزون بر توان مصرفی بالا و خسارت به شبکه توزیع برق، باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود و از این رو پلیس با جدیت با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند.

کد خبر 657440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.