کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از کشف پنج دستگاه ماینر قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک مغازه واقع در یکی از محلات سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ این فرماندهی پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت خبر، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به همراه نماینده اداره برق به محل مذکور اعزام و در بازرسی از یک باب مغازه موفق شدند پنج دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خمینی‌شهر با بیان اینکه ماینرهای کشف شده قاچاق و بدون مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این دستگاه‌ها را دو میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر افزون بر توان مصرفی بالا و خسارت به شبکه توزیع برق، منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود و از این رو پلیس با جدیت با متخلفان این حوزه برخورد می‌کند.

کد خبر 654834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.