«کاوشگر JUICE» چه زمانی به مشتری می‌رسد؟

ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در مأموریت JUICE، کاوشگر مورد نظر مساحتی معادل ۸۸۴ میلیون کیلومتر را طی می‌کند سپس به زمین بازمی‌گردد. در این ماموریت کاوشگر JUICE اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی به مدار مشتری خواهد رسید.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شرایط پرتاب مأموریت JUICE و سفر پیش‌روی این کاوشگر اظهار کرد: برای عملیاتی‌سازی پروژه اکتشافی JUICE حدود ۱.۶ میلیارد یورو هزینه شده است.

وی افزود: در این مأموریت، نخستین فضاپیمای اروپایی که تحت عنوان JUICE نام‌گذاری شده برای اکتشاف سیارات بیرونی منظومه‌شمسی به فضا سفر می‌کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: در مأمورت JUICE کاوشگر مورد نظر مساحتی معادل ۸۸۴ میلیون کیلومتر را طی می‌کند سپس به زمین بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: این کاوشگر ابتدا به سیاره مشتری می‌رود و در نهایت به سمت قمرهای آن حرکت می‌کند و آن‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

منتظری در رابطه با مدت زمان عملیاتی شدن پروژه JUICE گفت: در این مأموریت کاوشگر JUICE اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی به مدار مشتری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در این زمان به مدت ۱۰ دقیقه تجهیزات خورشیدی کاوشگر JUICE باز می‌شود، سپس مغناطیس‌سنج این کاوشگر نیز شروع به فعالیت می‌کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم در همین رابطه ادامه داد: درواقع تجهیزات مغناطیس‌سنجش برای شناسایی عناصر اطراف کاوشگر فعال می‌شود و در این زمان فرآیند اکتشاف و مطالعه کاوشگر JUICE در سیارات بیرونی منظومه شمسی آغاز می‌شود.

کد خبر 657330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.