آیا «اروپا» به حیات فراخورشیدی دست پیدا می‌کند؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناروی‌های حوزه نجوم گفت: فضاپیمای «پلاتو» به همراه یک کاوشگر دیگر برای جست‌وجوی حیات در سیارات فراخورشیدی طراحی شده‌اند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشخصات کاوشگر JUICE و سایر پروژه‌های فضایی اروپا در سال جاری، اظهار کرد: کاوشگر JUICE شامل تجهیزاتی از جمله مغناطیس‌سنجش است که این دستگاه در دانشگاه کالج ساخته شده است.

وی افزود: این مغناطیس‌سنج از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و برای نخستین بار در کاوشگر JUICE مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناروی‌های حوزه نجوم ادامه داد: علاوه بر کاوشگر JUICE سازمان فضایی اروپا پروژه‌های دیگری نیز در نظر دارد که قرار است در سال جاری عملیاتی شود.

وی در رابطه با پروژه‌های اکتشافی سازمان فضایی اروپا گفت: به طور کلی سازمان فضایی اروپا به‌دنبال این است که دو فضاپیمای دیگر در سال جاری پرتاب کند که یکی از آن‌ها «پلاتو» نام دارد.

منتظری تاکید کرد: کاوشگر JUICE برای بررسی حیات به فضا ارسال شد و دو فضاپیمای دیگر سازمان فضایی اروپا نیز با هدفی مشابه در سال جاری به فضا پرتاب خواهند شد.

وی با اشاره به اهداف فضاپیماهای سازمان فضایی اروپا گفت: فضاپیمای «پلاتو» به همراه یک کاوشگر دیگر برای جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی طراحی شده‌اند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع یکی از فضاپیماهای اروپا روی جو و دیگری روی پوسته سیارات فراخورشیدی تحقیق می‌کند و تمام این اقدامات برای جست‌وجوی حیات برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 657813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.