مشکلات پوستی؛ نشانه اولیه بیماری‌های روماتیسمی است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مشکلات پوستی جزو اولین نشانه‌های بیماری‌های روماتیسمی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکلات پوستی ممکن است هر زمانی رخ دهد، اما در صورتی که ناشی از یک بیماری خودایمنی باشد، زمانی که بیماری فعال است پدیدار می‌شود. زمانی که بیماری‌های خودایمنی درمان می‌شوند، مشکلات و ضایعات پوستی نیز بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که ضایعات پوستی دردناک هستند یا با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کرد تا دلیل آن مشخص شود.

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مشکلات پوستی ممکن است جزو نشانه‌های اولیه بیماری روماتیسمی باشد. لازم است افراد مبتلا به مشکلات پوستی از خاراندن ضایعات پوستی اجتناب کنند، زیرا ممکن است این کار باعث بروز عفونت و وخیم‌تر شدن مشکلات پوستی شود. همچنین، توصیه شده است که این افراد در برابر نور خورشید قرار نگیرند و به صورت منظم پوست خود را بررسی کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی ممکن است علائمی مانند قرمزی و خارش روی پوست سر، قفسه سینه، گردن، پلک‌ها، دست‌ها، بازوها و دیگر نواحی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند را تجربه کنند. بنابراین بهتر است این افراد هنگام خروج از منزل از کلاه و پیراهن آستین بلند استفاده کنند تا شدت بروز این علائم کاهش پیدا کند.

کد خبر 657156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.