مسابقه ملی عکس ریشه‌ها به ایستگاه آخر رسید

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان گفت: مسابقه ملی عکس سالمندی با عنوان ریشه‌ها در سال گذشته توسط دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در سطح کشور فراخوان شد و با اتمام مراحل داوری برگزیدگان این مسابقه در اختتامیه ویژه‌ای در روز پنج شنبه هفتم اردیبهشت معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، ژاله کرمانی اظهار کرد: پیری جمعیت زودتر از آنچه در تصور کارشناسان بود در حال فراگیری است به طوری که اکنون در استان اصفهان با نرخ رشد ۱۲ درصدی سالمندی مواجه هستیم که از میانگین کشوری نیز بیشتر است.

وی افزود: حساس سازی و تولید محتوا برای عموم مردم در قالب هنر قطعاً جزو موضوعاتی است که می‌تواند به آگاه سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل و چالش‌های سالمندی کمک کند.

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه ملی عکس سالمندی تصریح کرد: این مسابقه پاسخی بود به موضوعات متنوع دوران سالمندی از دریچه هنر عکاسی که نتایج بسیار مطلوبی داشت.

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره خاطرنشان کرد: مسابقه ملی عکس ریشه‌ها از بهمن ماه سال گذشته در موضوعات سالمندی و دورهمی خانوادگی، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، سالمند و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند و گردشگری، سالمند و شادی و نشاط، سالمند و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سالمند و چالش‌های سلامتی، بیماری و اعتیاد فراخوان عکس داده شد.

مسابقه ملی عکس ریشه‌ها به ایستگاه آخر رسید

کرمانی اظهار کرد: در اتفاقی کم نظیر و در سال گذشته ۳۵۰۰ اثر در بخش تک عکس و ۸۰ مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی در زمینه داوری آثار گفت: پس از اتمام فراخوان در اسفند ماه هیأت داوران متشکل از اساتید باتجربه از اصفهان و تهران آثار را داوری کرده و نتایج این جشنواره در اختتامیه‌ای به همین مناسبت در روز پنج شنبه در باغ غدیر اصفهان معرفی می‌شوند.

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان یادآور شد: آثار برگزیدگان در این مسابقه به صورت کتاب منتشر شده و همچنین برای بهره‌مندی از این آثار سیر نمایشگاهی هنرمندان نیز به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش دبیرخانه شهر، علاقه‌مندان به پیگیری نتایج مسابقه و اطلاع از برنامه‌های دبیرخانه شهر دوستدار سالمند می‌توانند به دبیرخانه شهر دوستدار سالمند واقع در چهارراه علامه امینی، کنار گذر اتوبان صیاد شیرازی مراجعه و یا با شماره تماس ۳۲۶۷۰۲۸۹ تماس حاصل کنند.

کد خبر 657113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.