برگزاری بیش از ۶۶ هزار جلسه دادرسی الکترونیک با زندان در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره برگزاری ۶۶ هزار و ۹۸۲ جلسه دادرسی الکترونیک با زندان طی ۱۱ ماه اول سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان، گفت: با انجام این تعداد جلسه دادرسی الکترونیک و برقراری ارتباط تصویری با زندان، در بسیاری از موارد از حضور فیزیکی زندانی در مراجع و مجتمع‌های قضائی پیشگیری به عمل آمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دادگستری استان اصفهان در راستای تحقق قوه قضائیه هوشمند، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن‌ماه، تعداد ۱۷۰ دستگاه کارت‌خوان به منظور دریافت هزینه‌های دادرسی در مجتمع‌های قضائی سطح استان نصب شد تا ارباب‌رجوع بتواند به راحتی و بدون مراجعه به بانک نسبت به پرداخت هزینه‌های دادرسی اقدام کند.

وی از برگزاری ۶۶ هزار و ۹۸۲ جلسه دادرسی الکترونیک با زندان در ۱۱ ماه اول سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان خبر داد و افزود: با انجام این تعداد جلسه دادرسی الکترونیک و برقراری ارتباط تصویری با زندان، در بسیاری از موارد از حضور فیزیکی زندانی در مراجع و مجتمع‌های قضائی پیشگیری به عمل آمد و این امر از اتلاف وقت و هزینه‌های زیاد، همچنین بروز خطرات احتمالی و تبعات منفی حضور زندانی در محاکم جلوگیری کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: با همکاری قضات و تلاش همکاران ما در معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان تعداد ۱۳۲۰ جلسه دادرسی الکترونیک با اصحاب دعوا در استان در یازده‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در استان‌های دیگر ساکن هستند و باید جهت برگزاری جلسه دادگاه در محاکم استان اصفهان حضور پیدا کنند، با استفاده از امکان برگزاری جلسه دادرسی الکترونیک از صرف هزینه و زمان زیاد برای حضور فیزیکی در محاکم معاف شدند و در شهر محل سکونت خود با استفاده از تلفن همراه و تماس تصویری با شعبه دادگاه در جلسه دادرسی حضور پیدا کردند.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی تعداد ۴۴ واحد کنترل تردد الکترونیک در مجتمع‌های قضائی استان، تصریح کرد: با تخصیص بودجه لازم می‌توان واحدهای کنترل تردد الکترونیک را در تمام مجتمع‌های قضائی استان راه‌اندازی کرد.

کد خبر 656878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.