«گانیمد» شرایط لازم را برای تشکیل حیات دارد

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در بررسی حیات بیگانه مسائل بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرد، نبود امواج مخرب خورشید یکی از این مسائل است و خوشبختانه قمر گانیمد، تمام این شرایط را دارد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مسائل حائز اهمیت در بررسی حیات بیگانه و احتمال وجود حیات در قمر گانیمد، اظهار کرد: با توجه به شرایط قمر گانیمد تک‌سلولی‌ها حتماً می‌توانند در آن قمر رشد کنند.

وی افزود: درواقع اگر وجود نمک در آب‌های قمر گانیمد به تأیید برسد، حتی اگر اکسیژن نیز به مقدار کافی وجود نداشته‌باشد، تک‌سلولی‌ها می‌توانند در آن مکان زندگی و رشد کنند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: به طور کلی در بررسی حیات بیگانه مسائل بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرد و وجود برخی از آیتم‌ها در یک سیاره برای تشکیل حیات الزامی است.

وی در رابطه با الزامات وجود حیات در یک جرم آسمانی گفت: یکی از مسائلی که در بررسی حیات بیگانه مورد توجه قرار می‌گیرد، وجود مواد آلی یا کربنی است.

منتظری در همین رابطه افزود: علاوه بر مواد آلی، آب مایع، هیدروژن و اکسیژن نیز باید در جرم مورد نظر وجود داشته‌باشد همچنین دمای جرم مورد نظر باید به حدی باشد که آب مایع در آن یافت شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که در بررسی حیات بیگانه حائز اهمیت است، نبود امواج مخرب خورشید است، این امواج شامل ماورای بنفش، ایکس و گاما می‌شود که خوشبختانه قمر گانیمد تمام این شرایط را دارد.

کد خبر 656799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.