بررسی حیات هوشمند جایی بین تحقیقات بشر ندارد

یک ستاره‌شناس و مخترع حوزه نجوم گفت: در بین تحقیقات کاوشگران موضوعی به عنوان وجود حیات هوشمند فرازمینی در منظومه‌ شمسی مشاهده نمی‌شود. درواقع حیاتی که در اقماری همچون گانیمد مورد کاوش و بررسی قرار می‌گیرد، منحصر به محیط اقیانوسی است و ارتباطی با سطح جرم آسمانی ندارد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نوع حیات احتمالی که در قمر مشتری و امکان وجود موجودات هوشمند اظهار کرد: در بررسی وجود حیات فرازمینی، موجودات هوشمند مدنظر قرار ندارد.

وی افزود: درواقع در بین تحقیقات کاوشگران، موضوعی به عنوان وجود حیات هوشمند فرازمینی در منظومه شمسی مشاهده نمی‌شود.

این ستاره‌شناس و مخترع حوزه نجوم ادامه داد: درواقع حیاتی که در اقماری همچون گانیمد مورد کاوش و بررسی قرار می‌گیرد، منحصر به محیط اقیانوسی است و ارتباطی با سطح جرم آسمانی ندارد.

وی در رابطه با میزان احتمال وجود حیات در قمر گانیمد گفت: در این قمر تنها موجودات دریایی مدنظر قرار دارند و در این راستا نیز باید میزان اکسیژن موجود را در قمر مورد بررسی قرار دهیم.

منتظری در همین رابطه افزود: درواقع ابتدا باید در بین اقمار مستعد وجود حیات، میزان اکسیژن را مورد بررسی قرار دهیم، سپس به دنبال کشف حیات فرازمینی باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گانیمد قمر بزرگی به‌شمار می‌رود، درصورتی که از اکسیژن کافی برخوردار باشد، می‌تواند میزبان حیات تک‌سلولی باشد.

این ستاره‌شناس و مخترع حوزه نجوم ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر قمر گانیمد احتمال وجود حیات تک‌سلولی در آن بسیار زیاد است.

کد خبر 660850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.