آیا «تایتان» می‌تواند میزبان حیات فرازمینی باشد؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم، گفت: عاملی که موجب شده قمر «تایتان» مورد توجه پژوهشگران قرار بگیرد، ایجاد شرایط شکل‌گیری حیات با اعمال تغییراتی از نظر دمایی بر این قمر است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرام مستعد وجود حیات و ویژگی منحصربه‌فرد قمر تایتان، اظهار کرد: در بین اجرام مستعد وجود حیات، قمر تایتان جزو اجرامی است که مورد توجه پژوهشگران این حوزه قرار گرفته است.

وی افزود: در این قمر برخلاف سایر اجرام مستعد وجود حیات، آب نقش اصلی را برعهده ندارد بلکه موضوعی که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته وجود متان در قمر تایتان است، عملاً نقش اصلی حیات در این قمر را متان ایفا می‌کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع وجود حیات در قمر تایتان، بسیار با حیات احتمالی سایر اجرام موجود در منظومه‌شمسی تفاوت دارد و از منظر دیگری مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

وی در رابطه با دلیل اهمیت قمر تایتان برای پژوهشگران گفت: عاملی که باعث شده قمر تایتان مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد، ایجاد شرایط شکل‌گیری حیات با اعمال تغییراتی از نظر دمایی بر این قمر است.

منتظری در همین رابطه افزود: درواقع تایتان مستعد دریافت تغییرات برای شکل‌گیری حیات است و از این جهت، بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مسئله، بزرگی قمر تایتان و شباهت آن به سطح سیارات سنگی نیز باعث شده پژوهشگران نگاه ویژه‌ای به این قمر داشته باشند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درحال‌حاضر سیاره مریخ بیش از دیگر اجرام مورد توجه پژوهشگران است و تحقیق پیرامون حیات فرازمینی در این سیاره اولویت بیشتری برای بشر دارد.

کد خبر 642662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.