۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
جاذبه‌های گردشگری دبی + ویژگی‌ها

جاذبه‌های گردشگری دبی شامل موزه آینده، چرخ‌وفلک عین، برج نخل، موزه هنرهای دیجیتال، کتابخانه ملی محمد بن راشد و اسکای ویو دبی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دبی شهری است که محدودیت‌های خود را برای تبدیل شدن به بهترین نمونه جهان پشت سر گذاشته است. در این شهر مدرن گردشگران می‌توانند مجلل‌ترین هتل‌های دنیا گرفته تا بزرگ‌ترین مراکز خرید، بلندترین ساختمان‌ها و مرتفع‌ترین استخرهای جهان را پیدا کند. این شهر به‌سرعت در حال گسترش است و هر سال، مکان‌های دیدنی بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر، این شهر جاذبه‌های جدیدی را به فهرست مکان‌های توریستی خود اضافه کرده است که هر یک معماری شگفت‌انگیز، هنر نمادین، فناوری پیشرفته و شور و نشاط بصری را به نمایش می‌گذارد. گردشگران در هر سنی که باشند، می‌توانند طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ها و تجربیات را در دبی پیدا کنند. در ادامه شما را با جدیدترین جاذبه‌های گردشگری دبی آشنا می‌کنیم:

موزه آینده دبی

موزه آینده (Museum of the Future)، یک موزه آینده‌نگر تعاملی است و برخلاف موزه‌های معمولی که مصنوعات گذشته را به نمایش می‌گذارند، در زمینه‌های فناوری، هنر و پایداری، نگاهی به آینده دارد. در این ساختمان نمادین، ماکت زیستگاه مریخ، نسخه دیجیتال جنگل آمازون و شبیه‌سازی شاتل فضایی را خواهید دید. این مکان که اولین و منحصربه‌فردترین نوع خود در جهان است، نمایانگر چشم‌انداز آینده دبی است و بازدیدکنندگان را به زمان آینده نزدیک‌تر می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

چرخ‌وفلک عین دبی

چرخ و فلک عین دبی (Ain Dubai) یا "چشم دبی" که از چرخ‌وفلک معروف "چشم لندن" الهام گرفته شده است، بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ رصدی ایستاده جهان محسوب می‌شود. این جاذبه شگفت‌انگیز دبی که در ارتفاع ۸۲۰ فوتی می‌چرخد، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از شهر و خط ساحلی دبی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. آن‌ها می‌توانند از سواری آرامش‌بخش ۳۸ دقیقه‌ای در کابینی با تهویه مطبوع لذت ببرند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنند. اتاقک‌های چرخ‌وفلک عین دبی، مجهز به سیستم تهویه هوا و کفپوش چوبی است و یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر مدرن به‌شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

برج نخل دبی

برج نخل (Palm Tower) که در منطقه پالم جمیرا دبی قرار دارد، برجی به شکل درخت خرما است که مناظر پانورامایی قابل توجهی از مجمع الجزایر و شهر دبی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. آن‌ها می‌توانند از طبقه ۵۲ در ارتفاع خیره کننده ۲۴۰ متری و یا از عرشه باز در طبقه ۵۴، چشم اندازهای زیبای اطراف را ببینند. همچنین بسیاری از ویلاهای مدرن و هتل‌های گران قیمت، درون این نخل قرار گرفته و تفریحات بسیاری نیز برای آن طراحی شده است. برج نخل یکی از زیباترین و جدیدترین جاذبه‌های دیدنی شهر دبی است و گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود می‌کشاند.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

موزه هنرهای دیجیتال دبی

موزه هنرهای دیجیتال دبی که به آن "Infinity des Lumieres "به معنی "بی‌نهایت نورها" نیز گفته می‌شود، یک مرکز هنری دیجیتال در داخل مرکز خرید دبی است. این موزه، بینشی نوین در مورد چگونگی استفاده از فناوری پیشرفته برای خلق و درک آثار هنری برای بازدیدکنندگان ارائه دهد. این مکان، بزرگ‌ترین موزه در خاورمیانه محسوب می‌شود که نمایشگاه‌های صوتی و تصویری را در خود جای داده است و تجربه‌ای فراگیر از هنر کلاسیک، مدرن، معاصر و آینده‌نگرانه را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

کتابخانه ملی محمد بن راشد دبی

کتابخانه محمد بن راشد سرانجام پس از سال‌ها انتظار، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی در منطقه MENA به روی عموم بازگشایی شد. طراحی این کتابخانه به شکل یک کتاب باز روی رحل قرآن است و از سالن‌های مطالعه مختلف، فضاهای نمایشگاهی موقت و دائمی و یک سالن تئاتر با ظرفیت ۵۵۰ نفر بهره می‌برد. این کتابخانه دارای ۱.۵ میلیون کتاب چاپی، بیش از دو میلیون کتاب دیجیتال و یک میلیون کتاب صوتی است. همچنین کتابخانه ملی محمد بن راشد، خدمات هوشمند و دیجیتالی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و از نظر فناوری، یکی از پیشرفته‌ترین کتابخانه‌های دنیا محسوب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

دره هاتا وادی هاب دبی

هاتا وادی هاب (Hatta Wadi Hub) که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر دبی قرار دارد، دره‌ای بین کوه‌های هاجر است که مقصد تعطیلات عالی برای دوستداران هیجان و ماجراجویی است. این مکان شگفت‌انگیز، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها نظیر دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی، کایاک‌سواری و پاراگلایدر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در این مکان دوست‌داشتنی افراد می‌توانند برای مدتی از شلوغی و آلودگی‌های شهری دور شوند و زمان خود را بین رشته کوه‌های زیبای دره هاتا وادی هاب سپری کنند.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

اسکای ویوی دبی

اسکای ویوی دبی یکی از جدیدترین جاذبه‌های اضافه شده به خط افق شهر دبی است. رصدخانه Sky Views که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، تجربه بی‌نظیر و منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی فراهم می‌کند. جدیدترین رصدخانه دبی در طبقات ۵۲ و ۵۳ ساختمان یک هتل واقع شده است و تجربه پیاده‌روی شیشه‌ای به طول ۲۵ متر، تقریباً ۲۲۰ متر بالاتر از سطح زمین و سوار شدن در یک سرسره شیشه‌ای را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. افراد برای لذت بردن از این جاذبه گردشگری باید بر ترس خود غلبه کنند تا از دیدن چشم‌اندازهای بی‌نظیر شهر دبی لذت ببرند.

جاذبه‌های گردشگری دبی+ویژگی‌ها

کد خبر 656360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.