حراج تابلوهای خیابانی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در لندن

شورای شهر وست‌مینستر در لندن انگلستان صدها تابلوی خیابانی قدیمی مربوط به دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را به حراج عمومی گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر وست‌مینستر حدود ۳۴۰ تابلوی خیابانی متعلق به دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را با قیمت‌های بین ۸۰ تا ۳۰۰ پوند به حراج عمومی گذاشت تا علاقه‌مندان بتوانند بدون هیچ دردسری صاحب یک قطعه تاریخی از شهر خود شوند.

شورا تأکید کرد که وست‌مینستر خانه بعضی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی جهان است و این فرصتی نادر برای عموم مردم به‌شمار می‌رود تا بخشی از تاریخ غنی و رنگارنگ آن را با خود به خانه ببرند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این حراج فرصتی است برای خریداران اشیا قدیمی و علاقمندان به تاریخ شهر تا صاحب یک قطعه منحصربه‌فرد از تاریخ لندن شوند، زیرا تابلوها بخش مهمی از میراث شهر به‌شمار می‌رود که به‌عنوان یک راهنما برای مردم در سراسر شهر عمل می‌کنند.

شورای شهر اعلام کرد که نخستین دسته از این تابلوهای آلومینیومی فروشی شامل ۵۰ تابلوی متعلق به دهه ۱۹۶۰ است که نام خیابان‌ها و میادین شهر به همراه یک تاج طلایی کوچک، با حروف برجسته روی آن حک شده و انتظار می‌رود هر کدام با مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ پوند به فروش برسد.

شورای شهر وست‌مینستر از وجود ۲۸۰ تابلوی دیگر در این حراج عمومی خبر داد که در سال ۱۹۶۷ توسط استاد طراحی صنعتی معروف کالج سلطنتی هنر شهر ایجاد شده است. تخمین زده می‌شود این تابلوها بین ۸۰ تا ۱۲۰ پوند به فروش برسد.

حراج تابلوهای خیابانی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در وست‌مینستر

شورا اعلام کرد که به‌طور قطع با تاج‌گذاری آتی شاه چارلز در ماه می در پایتخت، تابلوهای خیابانی مربوط به لندن به‌ویژه آن‌هایی که به اسامی افراد سلطنتی با عناوین دوشس و پرنسس نام‌گذاری شده است، بسیار محبوب خواهند بود و ارزش‌گذاران برای تابلوهایی با نام‌های شناخته‌شده، مبلغی بین ۸۰ تا ۱۲۰ پوند تخمین زده‌اند.

شورای شهر وست‌مینستر تأکید کرد که حروف سفید و قرمز بدون سریف به‌کاررفته در این تابلوها، تحت قانون کپی رایت قرار دارد و کپی کردن آن در هر نقطه دیگری از جهان بدون اجازه شورا ممنوع است. علاوه بر این هر یک از تابلوهای ارائه‌شده برای حراج با گواهی اصالت امضا و تأیید شده توسط شورا به فروش می‌رسد.

سریف اصطلاحی در تایپوگرافی برای اشاره به فونت‌هایی است که در قسمت‌های پایانی هر حرف در آن‌ها یک کشیدگی کوچک و اضافه وجود دارد.

عضو کابینه مدیریت شهری شورا نیز اظهار کرد که شورای شهر وست‌مینستر به‌طور منظم تابلوهای خیابان‌ها را به‌روز می‌کند تا مطمئن شود فضاهای عمومی شهر همیشه در بهترین شکل ممکن قرار داشته باشد، بنابراین تابلوهای حراج شده تنها پس از چند سال استفاده جایگزین شده است و وضعیت خوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد همان‌طور که حراج‌های قبلی تابلوهای خیابانی هزاران پوند درآمد برای خدمات محلی به‌ارمغان آورده است، تمام پول حاصل از این فروش نیز روی بهبود خدمات برای ساکنان شهر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

کد خبر 656316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.