۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
چرا فنلاند شادترین کشور دنیا شد؟

کیفیت زندگی بالای شهرنشینان فنلاند و برخورداری آن‌ها از خدمات شهری کارآمد، ساکنان این کشور را به شادترین مردم دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم فنلاند اغلب سبک زندگی شاد را اتخاذ می‌کنند و به همین دلیل، طی شش سال متوالی گذشته، عنوان شادترین مردم دنیا را از آن خود کرده‌اند که پس از آن، مردم دانمارک و ایسلند به‌ترتیب دومین و سومین مردم شاد جهان محسوب می‌شوند. بدیهی است که عوامل مختلفی نظیر نرخ درآمد، نابرابری اقتصادی، حمایت اجتماعی و نرخ پایین فساد در شاد کردن ساکنان یک منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند پیامدهای مثبتی را برای یک کشور به ارمغان آورد.

تجربه نشان داده است که در کشورهایی با بیشترین نابرابری درآمدی، منابع مالی از اهمیت بیشتری در میان ساکنان برخوردار می‌شود و به دنبال آن، حس شادی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، دسترسی به مراکز درمانی در بهبود مشکلات جسمی و روانی شهروندان اثربخش است و این امر به سهم خود می‌تواند شادی را میان آن‌ها افزایش دهد. مردم فنلاند از بهترین روش‌ها و مراکز درمانی جهان برخوردار هستند و همین امر، شیوع بیماری‌های مزمن را در سراسر کشور به حداقل رسانده است. از دیگر ویژگی‌های مهم شادترین کشور دنیا می‌توان به سامانه حمل‌ونقل کارآمد آن اشاره کرد که در تسهیل زندگی شهروندان و افزایش حس شادی آن‌ها نقش مهمی ایفا کرده است. مردم هلسینکی، پایتخت فنلاند، با پرداخت کمترین هزینه ممکن می‌توانند از طریق وسایل نقلیه عمومی به سراسر شهر سفر کنند و این در حالی است که فرودگاه پایتخت به عنوان بهترین فرودگاه سراسر شمال اروپا شناخته شده است.

چرا فنلاند شادترین کشور دنیا شد؟

برخی از محققان انتخاب فنلاند را به عنوان شادترین کشور دنیا به چالش می‌کشند و بر این باور هستند که مردم در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا از فرصت‌ها و خدماتی حتی بهتر از فنلاندی‌ها برخوردار هستند. برخی دیگر از منتقدان علت شادی مردم فنلاند را به دنبال نابرابری درآمدی نسبت به کشورهای دیگر دانسته‌اند و اینگونه شرح داده‌اند که افراد ثروتمند فنلاند حدود ۳۳ درصد کل درآمد کشور را از آن خود کرده‌اند که این مقدار برای ثروتمندان کشورهای بریتانیا و آمریکا به‌ترتیب به ۳۶ درصد و ۴۶ درصد می‌رسد. اگرچه این اختلاف‌ها به‌ظاهر کم به نظر می‌رسد، با این حال می‌تواند نقش مهمی در ایجاد نابرابری میان شهروندان ایفا کند و حس شادی را میان آن‌ها تحت تأثیر قرار دهد.

وجود مدارس و مراکز آموزشی با شرایط برابر از دیگر ویژگی‌های مهم فنلاند به‌شمار می‌رود که در افزایش شادی میان شهروندان نقش مهمی ایفا کرده است، ضمن این‌که نرخ حداقل بی‌خانمانی و وجود خانه‌های اجتماعی بی‌شمار در تبدیل شدن فنلاند به شادترین کشور دنیا بسیار حائز اهمیت است.

چرا فنلاند شادترین کشور دنیا شد؟

کد خبر 655980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقعیت IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    دروغی که هر سال تکرار میشود و رسانه های خود باخته بدون توجه آنرا تکرار میکنند. آیا شما میتوانید بین دوشهر کشور خودتان را شادی کمتر یا بیشتر را تعیین کنید؟ در حالیکه انواع افراد در آنجا حضور دارند واحساس خوشبختی یک موضوع کاملا درونی است. در مورد فنلاند و سایر کشورهای شمال اروپا فقط کافیست آمار خودکشی و مصرف قرصهای ضد افسردگی ومشروب را در آنجا با آمارهای سایتهای جهانی بررسی کنید. در ضمن ایرانیانی که به آنجا ها رفته اند دروغ و تبلیغاتی بودن ادعای شادی آنجا را تایید کرده اند.
  • شادی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    وسیاه نمایی شده بود
  • شادی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    دم خروس قضیه این که مقام چهارم شادی را به اسرائیل داده اند، قبل از سال ۲۰۱۸ که این بساط قلابی شادی سنجی راه بیافتد،گیورا ردلر خاخام صهیونیست در جلسه رسانه‌های صهیونیستی خواهان بمباران خبرهای نامیدی وسیاه نمایی توسط این رسانه‌ها برای ایرانیان شده بود وگفته بود مردم ایران مطالعه ندارند و حرفهای شما را باور میکنند