از رها کردن بقایای جسد همسر در بیابان تا مرگ معمایی مرد جوان

رها کردن بقایای جسد همسر در بیابان، قتل پسر جوان در درگیری شبانه، اسیدپاشی روی یک زن در خیابان، عامل قتل زنی در آباده شناسایی شد و مرگ معمایی مرد جوان را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی قبل مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و زمانی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، در اظهارات ضد و نقیضی گفت: چند روز قبل همسرم از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. در این مدت با تمام آشنایان تماس گرفتم، اما کسی از او خبری ندارد.

پس از اظهارات مرد جوان و تشکیل پرونده، تیمی از کارآگاهان دایره چهارم پلیس آگاهی راهی خانه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پی بردند، زن ۳۷ ساله آخرین بار به خانه خود مراجعه کرده و دیگر خارج نشده است و همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، این مرد با همسر خود به دلیل خیانت زن جوان، اختلاف داشته و مشاجره‌های زیادی نیز داشته‌اند که این موضوع باعث شد تا آنها درخواست جدی طلاق از یکدیگر داشته باشند.

بدین ترتیب مرد جوان از سوی کارآگاهان برای دومین‌بار هدف بازجویی قرار گرفت و در جریان تحقیقات با اظهارات ضد و نقیضی مدعی شد در این چند روز با همسرش ارتباطی نداشته و در روند پروسه طلاق گرفتن از همسرش است.

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه _دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ متهم به قتل همسرش اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: همسرم با فردی رابطه مخفیانه‌ای داشت و به خاطر این موضوع و دلایلی دیگر قرار شد از یکدیگر جدا شویم.

در پروسه طلاق گرفتن بودیم که از همسرم دلیل خیانتش را پرسیدم و به همین دلیل درگیری میان ما داخل خانه رخ داد؛ من نیز در جریان این نزاع همسرم را با ضربات میله بر سرش به قتل رساندم و جسد او را در حمام با چاقو مثله کردم.

پس از ارتکاب جنایت، جسد را داخل نایلون قرار دادم و با ماشین خود به بیابان‌های پاکدشت بردم تا بقایای آن را به آتش بکشم اما نتوانستم این کار را انجام دهم، پس به تهران بازگشتم تا با اعلام خبر فقدان همسرم به پلیس، مسیر پرونده را تغییر دهم.

پس از اعترافات صریح متهم به قتل، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تشخیص هویت به همراه متهم راهی بیایان‌های پاکدشت شدند و جسد مثله شده زن جوان را کشف کردند.

با دستور قاضی جنایی، بقایای جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل) قرار گرفت.

قتل پسر جوان در درگیری شبانه

شامگاه شنبه چند جوان در مجتمع مسکونی جامعه واقع در بولوار ۲۲ بهمن به دلایلی که هنوز مشخص نشده است، با یکدیگر درگیر و دست به یقه شدند. دعوای این افراد هر لحظه شدیدتر می‌شد تا جایی که موجب وحشت عمومی میان اهالی این مجتمع شده بود.

در میان این نزاع، الفاظی رکیک از دهان آن‌ها خارج می‌شد و تنوره نزاع را داغ و آن‌ها را عصبانی‌تر می‌کرد. این دعوا ادامه داشت تا اینکه یکی از طرفین نزاع برای قدرت‌نمایی دست‌به‌چاقو شد و تیغ براق چاقو برای لحظاتی چشم‌ها را خیره کرد و ناگهان خروج فریادی دردآلود از حنجره مردی جوان، همچون زنگ ناقوسی بود که به همه چیز پایان داد.

با افتادن فردی روی زمین که در خون خود دست و پا می‌زد، طرفین درگیری متواری شدند و از این لحظه به بعد شاهدان به صحنه درگیری نزدیک شدند. افراد با دیدن مردی جوان که روی زمین افتاده بود و خون زیادی از بدنش خارج می‌شد، بلافاصله در تماس با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ موضوع را گزارش دادند.

دقایقی بعد با حضور امدادگران و پلیس در میان ازدحام شهروندان، جوانی که بر اثر اصابت چاقو زخمی شده بود به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت. پلیس نیز تحقیقات خود را به منظور شناسایی ضارب آغاز کرد.

کادر درمانی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تمام تلاش خود را برای نجات جان این جوان که سی‌وسه ساله بود انجام دادند. مصدوم نیز شب پرالتهابی را پشت سر گذاشت و پزشکان معتقد بودند که اگر آن شب را زنده بماند و ظهر فردا را ببیند، خطر از سرش جسته است اما مرد جوان صبح روز بعد جان خود را از دست داد.

با اعلام مرگ مشکوک این جوان، عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان بلافاصله اقدامات قانونی لازم را انجام دادند و موضوع را به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد اعلام کردند. با حضور قاضی محمود عارفی‌راد در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه با توجه به اظهارات کادر درمان مشخص شد که این جوان به علت اصابت چاقو به سینه‌اش جان خود را از دست داده است.

دامنه تحقیقات جنایی، به محل وقوع جرم واقع در بولوار ۲۲ بهمن کشیده شد، جایی که افراد زیادی شاهد جنایت بودند. هویت متهم به قتل خیلی زود برای مقام قضائی محرز و مشخص شد او بعد از وقوع حادثه از محل متواری شده بود و کسی از او اطلاعی نداشت.

با دستورات صادر شده از سوی قاضی عارفی‌راد، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی اقدامات لازم برای شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار دادند تا پس از دستگیری انگیزه قاتل از این جنایت مشخص شود.

اسیدپاشی روی یک زن در خیابان

ساعت ۱۰:۳۰ روز _دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ وقوع یک فقره اسیدپاشی در محدوده خیابان دامپزشکی به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی گزارش شد و با حضور مأموران و تأیید خبر اولیه، موضوع در دستور کار عملیاتی تیم مشترک کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی و کارآگاهان اداره ۱۶ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد خانمی ۳۰ ساله، توسط یکی از بستگان نزدیک همسر خود مورد اسیدپاشی قرار گرفته است و با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات و اقدامات پلیسی در دستور کار مأموران پلیس تهران بزرگ قرار گرفت. با وجود متواری شدن متهم (۲۲ ساله) از محل ارتکاب جرم، مخفیگاه وی در منطقه جنت آباد تهران شناسایی و تنها با گذشت چند ساعت از اقدام به اسیدپاشی، ساعت ۱۳:۰۰ دستگیر شد.

متهم در تحقیقات اولیه به اسیدپاشی با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

عامل قتل زنی در آباده شناسایی شد

سرهنگ کاووس حبیبی؛ رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: در پی به قتل رسیدن یک زن و پیدا شدن جسد وی اطراف شهرستان آباده در روز بیست‌وششم فروردین‌ماه سال جاری، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان وقوع این قتل به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش‌های شبانه‌روزی، در نهایت فرد قاتل شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد. علت قتل در دست بررسی است و قاتل ۶۷ ساله با استفاده از یک قبضه سلاح سرد این زن را به قتل رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و مأموران انتظامی با هر فردی که بخواهد امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازد قاطعانه برخورد خواهند کرد.

مرگ معمایی مرد جوان

سوم دی‌ماه سال ۱۴۰۱، پرسنل انتظامات بیمارستانی در شمال پایتخت، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس این مرکز درمانی به پلیس گزارش کردند که با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی با دستور محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل مورد نظر شدند.

تیم جنایی پس از حضور در سردخانه بیمارستان با جسد مردی جوان مواجه شدند و بررسی‌های اولیه نشان داد که متوفی با خودروی پراید توسط یکی از دوستانش به این مرکز درمانی آورده شده، اما اقدامات کادر درمان فایده‌ای نداشته و او به کام مرگ فرو رفته است.

بدین ترتیب دوست متوفی هدف تحقیق قرار گرفت. وی به کارآگاهان جنایی گفت: شب حادثه دوستم بخاطر اینکه سردرد داشت و با مادرش اختلاف پیدا کرده بود، چند قرص کلونازپام خورد و حالش بد شد. من هم او را به بیمارستان شهدای تجریش آوردم.

تحقیقات تخصصی ادامه داشت تا اینکه فروردین‌ماه امسال، متخصصان پزشکی قانونی در گزارشی به قاضی جنایی اعلام کردند علت فوت مرد جوان مسمومیت با متادون بوده است و همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت. در ادامه نیز مشخص شد، فردی که متوفی را به بیمارستان منتقل کرده با او اختلاف داشته است.

بررسی‌های بیشتر نیز نشان داد، پدر دوست متوفی در بیمارستان، خودش را پدر متوفی معرفی کرده و در آخرین مرحله در کلانتری خانواده متوفی را در جریان حادثه قرار داده است. تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی ادامه دارد.

کد خبر 655955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.