عزم بریتانیا برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ در حمل‌ونقل عمومی

بریتانیا با هدف کاهش ترافیک، بهبود آب وهوا و بهره‌وری بالاتر تصمیم گرفته است سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش حمل‌ونقل عمومی به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی بریتانیا سودی به ارزش ۵۰ میلیارد پوند را برای سراسر این قلمرو به ارمغان خواهد آورد، ضمن این‌که در تحقق اهداف صفر انتشار کربن نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در این راستا، کنگره اتحادیه‌های صنفی از دولت بریتانیا خواسته است بودجه اختصاصی به حمل‌ونقل شهری شامل قطارها، ترامواها و اتوبوس‌ها را تا سال ۲۰۳۰، هر ساله به میزان ۱۸ میلیارد پوند افزایش دهد تا به دنبال بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، گرایش مردم به عبور و مرور از طریق خودروهای شخصی، کاهش ۲۰ درصدی را تجربه کند. جالب این‌که پیش از این نیز بسیاری از کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش دادند و با پیامدهای مثبت بی‌شمار آن مواجه شده‌اند.

میزان سرمایه‌گذاری بریتانیا در حمل‌ونقل عمومی

دولت بریتانیا ادعا کرده است که سالانه دو میلیارد پوند تنها برای اجرای نوآوری‌های مربوط به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هزینه خواهد کرد، ضمن این‌که از تخصیص بودجه‌ای سه میلیارد پوندی برای توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی و کاهش کربن ناشی از آن‌ها در هر سال خبر داده است.

عزم بریتانیا برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ در حمل‌ونقل عمومی

این نوآوری‌ها و اقدامات بخشی از اهداف دولت برای جبران خسارت‌های وارد شده در سامانه حمل‌ونقل عمومی در پی انتشار ویروس کرونا به‌شمار می‌رود که با هدف ایجاد انقلابی صنعتی و سبز در عبور و مرورهای شهری اجرا خواهد شد. برای این منظور، دولت بریتانیا باید سالانه ۱۰ میلیارد پوند برای بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و هشت میلیارد پوند در سال برای هزینه‌های عملیاتی به بودجه‌های این بخش بیفزاید تا بتواند به پیامدهای ایدئالی تا سال ۲۰۳۰ دست بیابد. تخصیص این بودجه می‌تواند به الکتریکی‌سازی تمام ناوگان حمل‌ونقل عمومی منجر شود، ضمن این‌که بهبود خدمات‌رسانی اتوبوس‌های عمومی به تمام روستاها را به دنبال خواهد داشت.

اگر دولت بریتانیا تمام اقدامات ذکرشده را به‌درستی و با موفقیت پیاده کند، آن‌گاه تا سال ۲۰۳۰، همه ساله ۵۲ میلیارد پوند برای تقویت تولید ناخالص داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در پی آن، بهره‌وری سراسر قلمرو افزایش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 655211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.