مجاهدان فلسطینی از غزه تا کرانه باختری با موشک مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از غزه تا کرانه باختری حتی در قلب تل آویو، مجاهدان فلسطینی تلاش می‌کنند،‌ گفت: اگر روزی این مبارزان با سنگ برای دشمن صهیونیستی مقابله می‌کردند امروز با موشک برابر دشمن صهیونیستی ایستادند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که به گرامیداشت روز جهانی قدس اختصاص داشت، اظهار کرد: روز قدس برای کشورهای اسلامی و برای احیا دوباره اسلام است؛ روز قدس به ما نشان داد که تنها راه موفقیت و پیشرفت ما راه مقاومت و تکیه بر سنت‌های الهی است.

وی افزود: در ۳۰ سال ابتدایی انقلاب دیدیم وقتی بر مردمی سازی تکیه کردیم، چه موفقیت‌هایی کسب کردیم و باید بدانیم که تکیه بر کفر چیزی جز ذلت برای ما ندارد.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها تلاش کرد فلسطین فراموش شود ولی فلسطین همچنان زنده است و نمونه آن در جام جهانی قطر دیدیم که نماینده کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان پرچم و نام فلسطین را در مراحل مختلف گرامی داشتند و این موفقیت به دلیل فرهنگ مقاومت و خون شهداست.

قالیباف با بیان اینکه امروز قدس کانون انتفاضه است، یادآور شد: امروز از غزه تا کران باختری حتی تا قلب تلاویو، مجاهدان فلسطینی مجاهدانه ایستاده‌اند و اگر روزی با سنگ مبارزه می‌کردند امروز با موشک برابر دشمن صهیونیستی ایستادند و امروز گروه‌های فلسطینی از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمن از هر زمانی ضعیف‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز فلسطین به کانون ارزش‌های انسانی تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر سیاست راهبردی حمایت از فلسطین را ادامه دهیم، می‌توانیم شاهد رشد آن در کشورهای منطقه باشیم و شرایط صهیونیستی امروز به نحوی است در یک سال چهار بار انتخابات برگزار می‌کند که تمام اینها نشانه فروپاشی این رژیم و قدرت جبهه مقاومت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در سرزمین‌های فلسطین مجاهدین فلسطینی نه منفعلانه بلکه عملیاتی در مقابل جنایت‌های رژیم اسرائیل ایستاده‌اند و اگر پیش از این با سنگ مقابله می‌کردند، امروز با موشک مقابله می‌کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه روز قدس به ما نشان داد که راه موفقیت، پیشرفت و اتحاد ما، در گرو مقاومت است، افزود: فلسطین امروز به کانونی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی تبدیل شده است.

و ی به چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در سده گذشته اشاره و اظهار کرد: ریشه این رژیم جعلی به فروپاشی دولت عثمانی در جنگ جهانی اول باز می‌گردد و انگلیسی‌ها پیشتاز و پایه‌گذار آن بودند تا در نهایت در سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم با همراهی آمریکا توانستند این دستگاه استکباری و رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل به رسمیت درآورند.

رئیس مجلس با یادآوری جنگ‌های کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی که در سال‌های ابتدایی پیدایش این رژیم شکل گرفت، یادآور شد: با خیانت شورای امنیت و آتش بسی که حامیان این رژیم ترتیب دادند، زمینه تثبیت صهیونیست‌ها فراهم شد.

قالیباف در همین رابطه افزود: در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ کشورهای اسلامی جنگ‌های متعددی را علیه رژیم غاصب اسرائیل آغاز کردند اما در هیچ کدام از این جنگ‌ها به دلیل حمایت جریان استکباری و در رأس آن انگلیس و آمریکا از صهیونیست‌ها، موفق نبودند به طوری که چند میلیون مسلمانان آواره شدند و یا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۷۹ برای نخستین بار بحث سازش با صهیونیست‌ها مطرح شد و قرارداد کمپ دیوید در زمان انور سادات در مصر رقم خورد، افزود: در سال ۱۹۹۳ پیمان اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین رقم خورد و در سال ۱۹۹۴ نیز بین اردن و اسرائیل این قرارداد مجدداً بسته شد.

رئیس قوه مقننه گفت: جهان اسلام در رویارویی با صهیونیست‌ها هم یک دوره جنگ را سپری کرده است و هم یک دوره تسلیم کشورهای اسلامی را با فشار دستگاه استکباری شاهد بوده است.

قالیباف به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: پس از بیش از سه دهه از فراز و نشیب‌هایی که در مسیر فلسطین پیش آمد، امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و به این ترتیب جهان اسلام و عرصه بین المللی با شرایط متفاوتی در موضوع فلسطین روبرو شد.

وی تاکید کرد: در حقیقت امام (ره) با ابتکار خود مردمی سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و این را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و یک مناسک سیاسی قوی کردند و اینگونه با به صحنه آمدن امت اسلامی نقاب از چهره جنایتکار صهیونیستی و رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس، تروریسم را ذلت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ما باید نقاط ضعف خود را از بین ببریم. اگر دشمن به فکر حرکت نظامی علیه ما نیست، به این دلیل است که ما در این عرصه به قدرت بازدارندگی رسیدیم و امروز همه کشورهای اسلامی بدانند قدرت جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه ما به دنبال امنیت همه کشورهای جهان اسلام هستیم.

قالیباف تاکید کرد: امروز به برکت قدس، همه مسلمانان می‌توانند بلندتر از همیشه بگویند قدس پایتخت همه فلسطین است و فلسطین پایتخت جهان اسلام است.

وی افزود: ما شاهدیم دوره سازش، تسلیم و شکست مسلمانان تبدیل به عزت، افتخار و احیای مجدد اسلام شد و رژیم صهیونیستی که بعد از ۳۰ سال امید داشت نسل جدید فلسطین، دیگر موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند و نسل بعدی فلسطین مسائل اسلامی را فراموش کنند، ناکام ماندند.

صهیونیسم دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت است

رئیس مجلس در عین حال صهیونیست‌ها را دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت دانست و گفت: آنها تلاش کردند که ایران عزیز ما و جبهه مقاومت را به عنوان خطر برای کشورهای اسلامی جایگزین کنند. آنان به دنبال ایجاد درگیری در جهان اسلام رفتند و تلاش کردند تا بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کرده و جابه جایی ذهنی ایجاد کنند به طوری که تلاش کردند خودشان را صلح طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کنند اما رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی از روز نخست متوجه این طراحی‌ها بودند و با دقت و قدرت این موضوع را مدیریت و هدایت کردند.

قالیباف ادامه داد: برای نمونه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل توطئه جریان استکباری و صهیونیستی، در جهت تقریب در میان شیعیان و اهل سنت تلاش کردند تا وحدت اسلامی محقق شود؛ با این وجود برخی تصور کردند این کلام رهبری یک موضوع سیاسی یا فقط یک موضوع فقهی است در حالی که این موضوع مربوط به اسلام بود زیرا وحدت مسلمانان به مفهوم شکست رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی، مراد این نبود که شیعه انگلیسی کسی است که در لندن زندگی کند، بلکه شیعه انگلیسی کسی است که در منطقه است و در منطقه زندگی می‌کند اما فرمان را از لندن می‌گیرد. همچنین سنی آمریکایی کسی است که با حمایت داعش، تکفیری‌ها و وهابی‌ها باعث ایجاد اختلاف در جهان اسلام می‌شوند.

با ظهور داعش می‌خواستند جامعه اسلامی را از درون دچار فروپاشی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع داعش و دقت نظر رهبر انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: داعش فتنه بزرگی بود که اتفاق افتاد؛ داعش یک پروژه کاملاً صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی جامعه اسلامی و امت اسلامی و کشورهای اسلامی از درون بود و می‌خواستند مسلمانان را وارد یک جنگ مذهبی علیه یکدیگر در جهان اسلام کنند و از این فرصت استفاده کنند.

قالیباف ادامه داد: نمونه اخیر آن را در اتفاقات چند هفته قبل در شرق فرات دیدیم که آمریکایی‌ها با داعشی‌ها با هم به جبهه مقاومت متعرض شدند اما این تدبیر مقام معظم رهبری و میدان داری سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سلیمانی به گونه‌ای عمل کرد که جبهه مقاومت و شیعیان برای دفاع از اهل سنت و ناموس آنان به میدان آمدند و اجازه چنین فرصتی را به دشمنان جهان اسلام ندادند.

وی گفت: ببینید که امروز صهیونیست‌ها به چه ذلتی افتاده‌اند و تکیه بر ابرقدرت‌ها و بیگانگان جز ذلت چیز دیگری برای ما نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواست موضوع فلسطین فراموش شود اما امروز بیش از هر زمان دیگری موضوع قدس و فلسطین در جهان اسلام و عرصه سیاست بین‌الملل زنده است.

قالیباف افزود: این انزوای اسرائیل را حتی در مسابقات ورزشی هم مشاهده می‌کنیم به گونه‌ای که در جام جهانی فوتبال قطر شاهد بودیم در آن میدان ورزشی پرچم، نام و شهدای فلسطینی در همه بازی‌ها وجود داشت و نشان داد این موضوع در افکار عمومی نقش بسته است.

وی تصریح کرد: امروز شرایط آن چنان برای رژیم صهیونیستی سخت است که شما می‌بینید در طول پنج سال گذشته چهار بار انتخابات در این کشور اتفاق افتاد و هنوز هم می‌بینید هر روز چندصد هزار نفر در خیابان‌ها می‌آیند و در حقیقت این فروپاشی در رژیم صهیونیستی از داخل در حال رخ دادن است. این رژیم اشغالگر و جنایتکار امروز زمین‌گیر شده است.

باید اقدام جدی در عرصه اقتصادی و معیشت مردم انجام دهیم

رئیس مجلس در ادامه با یادآوری اینکه امروز ضعف ما در اقتصاد و معیشت است، اظهار کرد: ما مسئولان باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم زیرا امروز میدان مبارزه ما برای تقویت جبهه مقاومت و ایران قوی این است که در عرصه اقتصادی و معیشت مردم اقدام جدی انجام دهیم.

قالیباف با بیان اینکه اگر می‌خواهیم پیش برویم و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم، باید به مسائل اقتصادی توجه داشته باشیم، تاکید کرد: امروز وظیفه ما مسئولان، مبارزه با گرانی و ایجاد تحول در عرصه اقتصادی است زیرا دشمن بر نقاط ضعف سوار می‌شود.

وی حل مشکلات اقتصادی را تکلیف مجلس، دولت، قوه قضائیه و همه کارآفرینان دانست و افزود: مجلس در خدمت دولت است تا هرگونه قانونی مورد نیاز برای مهار تورم و رشد تولید را مورد توجه و تصویب قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد که پیگیری برنامه هفتم نیز در دستور کار مجلس است که لایحه آن تا پایان اردیبهشت به مجلس بیاید.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر ما با درایت، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شویم و نیت‌های خود را خالص کنیم و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌های امام و شهدا و خدمت مردم و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در میدان باشیم، مطمئن باشید که قادریم بر اساس یک برنامه پنج ساله به ثبات اقتصادی برسیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 654521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.