مردی که تسلیم نشد / نماد مقاومت فلسطین

شهید خضر عدنان از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در اسارت رژیم صهیونیستی بود، در ۴۴ سالگی و پس از گذشت ۸۶ روز از اعتصاب غذای بدون پایان در اعتراض به بازداشت ظالمانه خود، به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خضر عدنان محمد موسی، از رهبران سازمان جهاد اسلامی، پس از گذشت ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه شب به شهادت رسید. شهید خضر عدنان متولد منطقه عرابه واقع در جنین بود. وی مراحل درسی خود را در عرابه طی کرد و وارد دانشگاه بیرزیت در شهر رام‌الله شد. در سال ۲۰۰۱ مدرک دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد گرفت. او ۱۲ بار دستگیر و تحت "بازداشت اداری" قرار گرفت، اقدامی که به مقامات رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا افراد را برای دوره‌های قابل تمدید شش ماهه بدون هیچ اتهامی بازداشت یا محاکمه کنند. همچنین، تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خضر عدنان را دستگیر کرده بود.

وی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری است که به نماد مبارزه با رژیم صهیونیستی در جهان معروف شد. شهادت وی، واکنش سازمان‌ها و دیگر رهبران جبهه مقاومت را در پی داشت و به دنبال شهادت وی، سازمان‌های مقاومت فلسطین به مسئول دانستن کامل رژیم صهیونیستی در شهادت وی، اقدام به حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی کردند.

ترس صهیونیست‌ها این است که شهادت شهید خضر عدنان منجر به تشدید تنش با مقاومت فلسطین شود. اوایل صبح سه‌شنبه، حوالی ساعت ۶:۴۰ صبح به وقت فلسطین، زنگ خطر در مناطق اطراف غزه به صدا درآمد و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه موشک به سمت مناطق اشغالی شلیک شده است. حدود یک ساعت بعد گزارشی مبنی بر تیراندازی به خودروی یک صهیونیست نیز منتشر شد.

درحالی که رهبران فلسطین هر روز به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که اگر به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد تاوان سنگینی را خواهد پرداخت تندروهای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همچنان آتش در خرمن فلسطینی‌ها می‌ریزند.

ترس رژیم صهیونیستی از واکنش مقاومت فلسطین

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به همزمانی سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه و شهادت شیخ عدنان در زندان‌های رژیم منفور اسرائیل، اظهار کرد: برای انجام سفرهای دیپلماتیک به طور معمول از یک یا دو ماه قبل از سفر برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمان، شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی که در واکنش به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده بود در اثر اهمال‌کاری رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۸۶ روز تحمل سختی در زندان به شهادت رسید که البته این همزمانی اتفاقی بوده است و هیچ ارتباطی با سفر آیت‌الله رئیسی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی و استادیار دانشگاه تهران تصریح کرد: پس از شهادت شیخ عدنان، گروه‌های مقاومت به اسرائیلی‌ها هشدار دادند که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و حتی جنبش حماس هم در بیانیه‌ای با محکومیت به شهادت رساندن خضر عدنان هشدار داد رژیم اشغالگر مسئولیت کامل شهادت شیخ خضر عدنان را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت رژیم صهیونیستی در زمان حاضر مقابله با تحرکات و حملات راکتی گروه‌های مقاومت منطقه است، ادامه داد: این گروه‌ها از روز گذشته اسرائیلی‌ها را تهدید کردند که برای انتقام شهادت شیخ عدنان دست به اقدام متقابل می‌زنند و این کار را کردند.

کوشکی اظهار کرد: مقابله با حملات فلسطینی‌ها اولویت رژیم جعلی منطقه است و بعید است این رژیم بتواند خللی در روند سفر دیپلماتیک رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه ایجاد کند. ریسک این اقدام بسیار بالا است و اینکه مقارن با این سفر اقدام و خطایی از این رژیم سر بزند با تبعات فراوانی همراه خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه شهادت خضر عدنان تمرکز این رژیم را بر داخل مرزهای خود جلب کرده است، افزود: این واکنش‌ها طبیعی است چرا که گروه‌های فلسطینی از یکی از رهبران جهادی خود را از دست داده‌اند بنابراین کار خودشان را انجام می‌دهند.

کد خبر 658815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.