سرمایه اجتماعی با مشارکت در انتخابات سنجیده می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئله مشارکت در انتخابات، مهم‌ترین مسئله کشور است و سرمایه اجتماعی کشور با حضور مردم در انتخابات سنجیده می‌شود، گفت: راهپیمایی روز قدس نشان خواهد داد، مردم حامی فلسطین و آرمان قدس هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا باهنر شامگاه امروز چهارشنبه_ بیست و سوم فروردین‌ماه_ در نشست عمومی جامعه اسلامی مهندسین با موضوع تحلیل شعار سال، اظهار کرد: موضع رسمی جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات بر مشارکت حداکثری مردم در این عرصه سیاسی قرار دارد.

وی افزود: در دیگر کشورها ۳۵ تا ۴۵ درصد شرکت در انتخابات طبیعی است اما در کشور ما همیشه مشارکت بالا را شاهد بوده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات را به مشروعیت نظام گره زده‌ایم و هر سال یک انتخابات داشته‌ایم، از این رو مسئولان کشور مستقیم یا با واسطه، توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئله مشارکت در انتخابات، مهم‌ترین مسئله کشور است و سرمایه اجتماعی کشور با حضور مردم در انتخابات سنجیده می‌شود، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس نشان خواهد داد، مردم حامی فلسطین و آرمان قدس هستند.

باهنر تاکید کرد: در انتخابات تک‌تک آرا شمارش می‌شود و هر یک برگه رأی در سرنوشت و آینده کشور تأثیر دارد.

شیوع کرونا از عوامل کاهش سبد رأی

وی با بیان اینکه شیوع کرونا از جمله عوامل کاهش کلی سبد رأی بود، اظهار کرد: موضوع ناکارآمدی برخی مدیران و کارگزاران مبحثی است که باید روی آن کار کرد چرا که تأثیر زیادی در رأی دادن یا ندادن مردم دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید رقابت سیاسی عادلانه باشد و فردی باید در انتخابات حاضر شود که حکیمانه و عاقلانه و نه عاطفی عمل کند.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید افزود: فهم مسئله تورم در درجه اول اهمیت قرار دارد. تا زمانی که مصرف ما بیش از تولید باشد همین وضعیت را شاهد هستیم.

باهنر تصریح کرد: در چند سال اخیر تولید در کشورمان دو و نیم برابر شده اما مصرف، پنج برابر شده است. در واقع نرخ مطلق مصرف ایرانیان غیرعادی است.

وی گفت: پنج اقدام پیشنهاد می‌دهم که امکان‌سنجی شده است، ابتدا باید هزینه‌های دولت اضافه نشود.

برای کنترل تورم باید هزینه‌های کشور را کنترل کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در شش ماه اول شروع کار مجلس ۲۰ درصد هزینه‌های دولت افرایش یافت و بیشتر این موارد هم عاطفی و نه تخصصی بود، این نقصان تقصیر هیچ‌کدام از دولت‌ها نیست، اما اگر تحولی صورت نگیرد فردا رئیسی را بانی وضع موجود خطاب می‌کنند، برای کنترل تورم باید هزینه‌های کشور را کنترل کرد.

وی درباره اقدامات مؤثر دولت در چند ماه گذشته، اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار و کاستن از کاغذبازی‌ها یکی از اقدامات خوب این دوره است که با همراهی قوای مقننه، مجریه و قضائیه انجام شد.

باهنر تصریح کرد: ساماندهی امور مالیاتی از دیگر اقدامات کارآمد دولت بود که بدون افزایش پایه‌های مالیاتی، رشد دو برابری درآمدهای مالیاتی را به دنبال داشت و به شفافیت این فضا کمک کرد.

وی با بیان اینکه لازم است دولت جراحی‌های زیادی انجام‌دهد، گفت: این اقدامات با کمک قوا و همدلی آن‌ها محقق خواهد شد، امروز شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشورمان هستیم از این رو تشکیل شورای عالی مدیریت اقتصادی با حضور سران قوا اقدام ارزشمندی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شورای مدیریت اقتصاد باید مانند یک قرارگاه عملیاتی عمل کند و تصمیمات مؤثر و کاربردی بگیرد تا مشکلات کمتری شاهد باشیم.

کد خبر 654177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.