جزئیات موج هشتم کرونا در ایران / آمار ابتلا از ۷ فروردین‌ افزایش داشته است

موج هشتم کرونا که از اواخر بهمن آغاز شد و پس از مدتی فروکش کرد، دوباره در حال افزایش است و تعداد موارد بستری نسبت به ماه‌های گذشته در کشور بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: موج هشتم کرونا از اواخر بهمن آغاز شد و پس از مدتی فروکش کرد، اما ازآنجاکه برخی اوقات موج کرونا به صورت دو کوهانی است، به دلیل فرا رسیدن نوروز، مسافرت‌ها و دیدوبازدیدها، افزایشی شد و اکنون در قسمت بالای موج قرار داریم.

وی با بیان اینکه هر موج کرونا سه مرحله دارد، افزود: مرحله اول ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کرونا است، مرحله دوم بستری شدن افراد و مرحله سوم بدحال شدن و بستری تعدادی از افراد در آی‌سی‌یو است که پس از این سه مرحله، مرگ‌ومیر تعدادی از مبتلایان رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحله ابتلاء به بالای منحنی رسیده‌ایم و تعداد موارد بستری نسبت به ماه‌های گذشته در کشور افزایش یافت، به همین دلیل آمار مرگ‌ومیر افزایش یافته است؛ پیش‌بینی می‌شود موج کرونا تا آخر فروردین حالت کاهشی پیدا کند.

افزایش آمار ابتلاء از هفتم فروردین‌ماه

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره موج اخیر کرونا در کشور با اشاره به اینکه این موج دو کوهانه بوده است، اظهار کرد: یک افزایش موارد مبتلا به بیماری را در بیست‌وسوم اسفند ۱۴۰۱ شاهد بودیم که فروکش کرد و مجدد در هفتم فروردین امسال، به‌دنبال افزایش دیدوبازدیدها و رفت‌وآمدها، افزایشی شد.

وی افزود: طی چند روز اخیر از نظر مراجعان بیمارستانی، تعداد کاهش یافته است. میزان بستری در روز در ICU تا حدود یک هزار نفر افزایش یافته که اکنون به حدود ۸۰۰ بستری رسیده است و حدود ۳۸۰۰ نفر هم مشکوک، محتمل و قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان موارد بستری که اعلام می‌کنیم، طبق دستور سازمان بهداشت جهانی، آن‌هایی هستند که تست PCR مثبت داشته باشند، اما مراجعان کلی بیمارستانی ما اکنون مواردی هستند که مشکوک، محتمل و قطعی کرونا باشند که تا هفتم فروردین‌ماه این مراجعات به حدود ۱۹ هزار مورد هم افزایش یافته بود، اما کم‌کم کاهش یافته و اکنون حدود ۱۳ هزار مراجعه روزانه با علائم تنفسی و علائم مشابه سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

کد خبر 653708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.