افراد مبتلا به کرونا چه زمانی می‌توانند واکسن تزریق کنند؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فرد علامت‌دار نباید واکسن تزریق کند، گفت: اگر فردی علائمی مانند آنفلوانزا دارد، نباید تا یک ماه بعد از بیماری واکسن تزریق کند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تشخیص ابتلاء به کرونا ویروس و تفاوت علائم آن با سایر بیماری‌های ویروسی، اظهار کرد: نشانه‌های کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا را نمی‌توان به راحتی از یکدیگر تشخیص داد، اگرچه از نظر پزشکان مواردی وجود دارد که می‌توانند از طریق آن‌، بیماری را تشخیص دهند.

وی با اشاره به انجام تست کرونا در افراد، افزود: تشخیص نهایی کرونا با انجام تست ممکن می‌شود، البته حدود ۵۰ درصد تست‌های کرونا منفی کاذب می‌شود، درواقع تست فرد منفی اما وی مبتلا به کووید _۱۹ است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فردی که علائمی مانند سرفه، عطسه، آبریزش، تب و بدن‌درد داشته باشد، باید شک کند که ممکن است مبتلا به کرونا شده باشد و لازم است که به سرعت خودش را ایزوله کند.

وی درباره ایزوله کردن افراد مبتلا به کووید _۱۹، اضافه کرد: شخص علامت‌دار باید به اتاق در بسته‌ای برود و با دیگران ارتباط نگیرد تا علائم او رفع شود، فرد علامت‌دار باید خودش را حداقل پنج روز ایزوله کند.

عقدک تصریح کرد: زمانی که فرد علامتی ندارد نیز بهتر است در محیط‌های شلوغ نرود، ماسک بزند، فاصله را رعایت کند تا دچار کرونا نشود. افرادی که واکسیناسیون دوز یادآور آن‌ها به تعویق افتاده نیز باید واکسن خود را تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه فرد علامت‌دار نباید واکسن تزریق کند، خاطرنشان کرد: اگر کسی علائمی مانند آنفلوانزا دارد، نباید تا یک ماه بعد از بهبود بیماری، واکسن تزریق کند.

کد خبر 653325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.