شهید صیاد شیرازی، محور انسجام نیروهای مسلح

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهید وطن‌پور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان گفت: شهید صیاد، محور تعامل، همکاری، وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح نظام مقدس اسلامی بود، موضوعی که بسیار ارزشمند و موثر در میدان نبرد است.

حجت‌الاسلام رضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیادشیرازی، اظهار کرد: ارتباط عمیق با خدا و تبعیت محض از ولایت از شاخصه‌های ارزشمند آن شهید بزرگوار بود.

وی افزود: این خصوصیات معنوی و سیاسی که بیان شد در تمام شهدای عزیز وطن مشهود بوده و شهید صیادشیرازی هر دو شاخصه را در حد تمام و کمال دارا و متصف به این صفات ارزشی بودند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهید وطن‌پور هوانیروز ارتش تصریح کرد: تمام تلاش شهید صیاد شیرازی جلب رضایت الهی و خدمت به مردم بود و همین ویژگی‌ها، این شهید بزرگوار را الگوی تمام فرماندهان انقلابی و ولایی کرد.

وی با بیان اینکه صیاد شیرازی دوستدار اهل بیت (ع) و ائمه اطهار بود، اضافه کرد: آن شهید والامقام در مناطق عملیاتی جنوب کشور در هیئت معارف جنگ به منظور انتقال تجربه به دانشجویان دانشگاه افسری حضور می‌یافت و قبل از شرح و تفسیر هر عملیاتی اگر مناسبتی از جمله شهادت یا ولادت ائمه اطهار (ع) بود، از آن یاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام کیانی با بیان اینکه شهید سپهبد علی صیادشیرازی سال‌های متمادی از عمرش را در راه خدا و به جهاد گذراند و در همین مسیر به شهادت رسید ادامه داد: پس از پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات طریق‌القدس، هدایت‌های او در عملیات استراتژیک فتح‌المبین بسیار کارگشا و ثمر بخش واقع شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن عملیات حدود ۱۶ هزار نفر از بعثی‌ها اسیر شدند، دو هزار کیلومتر مربع از زمین‌های میهن اسلامی آزاد شد و مقادیر‎ ‎‌بسیار زیادی غنایم به دست رزمندگان ایرانی افتاد.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهید وطن‌پور هوانیروز ارتش با اشاره به حضور شهید صیادشیرازی در عملیات مرصاد اظهار کرد: در آن عملیات شهید علی صیادشیرازی از ارتش و شهید شوشتری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان نبرد با منافقان کوردل حاضر شدند.

به گفته وی، در این عملیات نیز ستون‌های ارتش با فرماندهی و کنترل عملیات توسط شهید صیاد از داخل بالگرد، توانستند راه منافقان را سد کرده و مسیر پشت سر آن‌ها را نیز ببندند.

حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه آن شهید بزرگوار و مجاهد نمونه تمام ویژگی‌های بارز یک فرمانده و مدیر بود، افزود: شهید صیاد محور تعامل، همکاری، وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح نظام مقدس اسلامی بود، موضوعی که بسیار ارزشمند و مؤثر در میدان نبرد است.

کد خبر 653619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.