ساخت سریال شهید «صیاد شیرازی» به جریان افتاد

 همزمان با انتخاب حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده سریال جدید مرکز سیمافیلم درباره شهید سپهبد صیاد شیرازی، گروه نویسندگان جلسات خود را با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش آغاز کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سیما فیلم، مجید اکبر شاهی، مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم ضمن اعلام این خبر گفت: سریال شهید سپهبد صیاد شیرازی اثر هنری مهمی است، چراکه این شهید بزرگوار از بزرگان ارتش و جبهه‌های نبرد بود؛ وی هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش عمده و بسزایی داشت. برای تولید اثری درباره این شهید بزرگوار باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود، از این رو با دعوت از حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده سریال امیدواریم کار خوب و مؤثری درباره این شهید ساخته شود.

وی با اشاره به مقاطعی از زندگی شهید صیاد شیرازی که در این سریال به نمایش در خواهد آمد، تصریح کرد: قطعاً بخش‌هایی از زندگی این شهید که در دوران دفاع مقدس سپری شده است، مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین نحوه ترور او از بخش‌های مهم سریال به شمار می‌رود.

اکبر شاهی تاکید کرد: حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده به همراه حسین حسنی، سرپرست نویسندگان جلسات خود را با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

بر اساس این گزارش مرکز سیما فیلم تلاش دارد تا با ساخت اثری از زندگی سرداران جنگ و شخصیت‌های ملی، نام و یاد آن‌ها را زنده نگه دارد. سریال‌هایی مثل زندگی شهید باکری و شهید صیاد شیرازی از آن دست کارهاست که در این بین ساخت سریال «عاشورا» با محوریت لشکر ۳۱ عاشورا و شهیدان باکری به کارگردانی هادی حجازی‌فر در حال تصویربرداری است و صحبت‌هایی برای ساخت سریال زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی هم مطرح است.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در چند عملیات در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت. شهید صیاد شیرازی که در زمان جنگ تحمیلی فرماندهی نیروی زمینی ارتش را به عهده داشت، در سال‌های پس از جنگ به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح رسید و در نهایت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ به دلیل ضربات متعددی که در زمان جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مرصاد بر پیکره منافقین وارد کرده بود، توسط این گروهک تروریستی مقابل منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

حبیب والی‌نژاد از تهیه‌کنندگان بنام سینمای ایران است که در کارنامه کاری خود تهیه فیلم‌های سینمایی ایستاده در غبار (به کارگردانی محمدحسین مهدویان)، خروج (به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا) و لباس شخصی (به کار گردانی امیرعباس ربیعی) را به ثبت رسانده است.

کد خبر 485891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.