کاهش بودجه امور آموزشی در واشنگتن دی‌سی

شورای شهر واشنگتن دی‌سی آمریکا از کاهش احتمالی بودجه امور آموزشی خبر داد و مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صدها نفر در آخرین جلسه شورای شهر واشنگتن دی‌سی کاهش احتمالی بودجه امور آموزشی در لایحه پیشنهادی شهردار شهر را مورد انتقاد قرار دادند. در این لایحه بودجه اختصاصی به هر دانش‌آموز افزایش، اما بودجه بعضی از مدارس منطقه کاهش خواهد یافت، زیرا این اقدام دولت واشنگتن را با شرایط مالی پایین‌تری مواجه می‌کند.

شورای شهر اعلام کرد که از مدیران و معلمان گرفته تا والدین دانش‌آموزان مدارس دی‌سی، همه نسبت به صرفه‌جویی در برنامه‌های خاص تنها در صورت حفظ سطح بودجه به میزان قبل ابراز رضایت کردند و پیشنهاد کاهش بودجه سیلی از انتقادات را به‌سمت شورا جاری کرده است.

رئیس هیئت آموزش شورای شهر واشنگتن دی‌سی در این زمینه اظهار کرد که نهادهای آموزشی در ماه فوریه خواستار کمک‌های مالی برای مدارس شدند و مواجهه با این کاهش برای آن‌ها بسیار دشوار است. از سوی دیگر شورا با مخالفت‌های چشمگیری از سوی مردم مواجه شده است.

شورای شهر که انتظار این حجم عظیم از مخالفت‌های مردمی را نداشت، اعلام کرد که افراد زیادی برای مقابله با این لایحه در شورا تجمع و بسیاری از آن‌ها خود را نماینده افراد بیشتری معرفی کردند که نام و امضای آن‌ها در لیست همراهشان وجود داشت.

شورا خاطرنشان کرد که تاکنون جلسه علنی شورای شهر واشنگتن میزبان این تعداد فرد حاضر در یک جلسه به‌ویژه برای مقابله با تصویب یک طرح نبوده است.

کاهش بودجه امور آموزشی در واشنگتن دی‌سی

شورای شهر تصریح کرد که همه شرکت‌کنندگان در این جلسه نگران بودجه سازمان‌هایی هستند که تحت‌تأثیر این کاهش قرار دارند و تمام استرس آن‌ها در مورد پیشنهاد شهردار است. برخی از این افراد نیز اعلام کرده‌اند که نگران کمبود افسران لازم برای کمک به حفظ امنیت مدارس هستند.

شورای شهر واشنگتن دی‌سی ضمن اشاره به لزوم اجرای مجدد برنامه‌های پیشگیری از جرم در مدارس افزود که نیاز به کمک در مدارس و اجرای مجدد طرح‌هایی از این قبیل به شدت احساس می‌شود، چراکه این‌گونه برنامه‌ها از طریق قدرت روابط و راهنمایی‌های صحیح، از کودکان و نوجوانان و مداخله عمومی آن‌ها در جرم پیشگیری می‌کند و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

شورای شهر واشنگتن دی‌سی خاطرنشان کرد که نگرانی مردم را احساس و دلیل آن را درک می‌کند، چراکه آموزش و نحوه تأمین مالی آن بسیار مهم است.

شورا تصریح کرد که لازم است واشنگتن مطمئن باشد مربیان، معلمان و کارکنان امور آموزشی از حمایت لازم برخوردار هستند، حال‌آن‌که در حال حاضر این‌طور نیست و اکثر مدارس در شرایطی که با مشکلات مالی بسیار دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در حال تجربه کاهش بودجه هستند.

شورای شهر واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که جلسه بعدی کمیته شورا شاهد سخنرانی افراد بیشتر و رده بالاتری هم‌چون وزیر آموزش‌وپرورش واشنگتن خواهد بود و این شورا در اواسط ماه می به تصویب یا رد بودجه رأی خواهد داد.

کد خبر 653606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.