از آدم‌ربایی به دلیل اختلافات ملکی تا قتل هولناک پیرزن ۸۰ ساله

آدم‌ربایی به دلیل اختلافات ملکی، انهدام باند زورگیری از بانوان، اعتراف به قتل پدر، قتل خونین مرد جوان به دست پسر ۱۷ ساله و قتل هولناک پیرزن ۸۰ ساله را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز یکشنبه بیستم فروردین‌ماه، رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی و ضرب و جرح یک زن جوان توسط دو مرد در تهرانپارس، در دستور کار امیرحسین علیمردان؛ بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی، قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی مطابق ادعای شاکی پرونده نشان می‌داد، زن جوان در سال ۱۳۹۷، ویلایی را از مرد جوانی در شهر انزلی خریداری کرده و به دلیل اختلافات مالی با یکدیگر در طول این سال‌ها دچار تنش شده‌اند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد، روز حادثه مرد جوان به همراه یکی از دوستانش با خودروی پژو پارس به نزدیکی خانه زن جوان آمده و با یک ترفند، شاکی را برای گفت‌وگو به علت مشکلات به وجود آمده در رابطه با مالکیت ویلا، سوار بر ماشین خود کرده است.

همچنین در تحقیقات مشخص شد، دو مرد جوان در خودروی پژو پارس با تهدید چاقو و ضرب و جرح قصد داشتند زن جوان را مجبور به امضای دست‌نوشته‌ای مبنی بر تحویل ویلا به او در شهر انزلی امضا کنند که با مقاومت این زن مواجه شدند و به طرز وحشتناکی او را از ماشین به آسفالت خیابان پرتاب کردند.

زن جوان پس از این حادثه از ناحیه لگن دچار شکستگی و به بیمارستان منتقل شد و از دو مرد جوان برای رسیدگی قضائی شکایت کرد؛ همچنین او توانست در شب حادثه پلاک خودروی پژوپارسی که سوار بر آن شده بود را به خاطر بسپارد. پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی از سوی قاضی جنایی مأموریت پیدا کردند تا دو مرد جوانی که اقدام به آدم‌ربایی کرده بودند را دستگیر کنند.

تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط امیرحسین علیمردان؛ بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی، ادامه دارد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان این آدم‌ربایی وارد عمل شده‌اند.

انهدام باند زورگیری از بانوان

سرهنگ محمد گودرزی؛ رئیس پلیس پیشگیری تهران، از دستگیری سه مرد جوان که از بانوان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۲۲:۰۰ هفدهم فروردین‌ماه سال جاری، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان ایوانک تهران بودند که به سه مرد جوان که به صورت پیاده، افراد گذری از پارک نهج‌البلاغه را زاغ‌زنی می‌کردند، مشکوک می‌شوند و آنها تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی افزود: متهمان در همین حین به طرف خانم میانسالی حمله‌ور شدند و با تهدید سلاح سرد از وی یک دستگاه تلفن همراه زورگیری کردند و به سرعت از محل گریختند. با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، هر سه متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان، دو قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن همراهی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۳۳ تا ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۳۰ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر معترف شدند و اظهار کردند که پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه، اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند؛ همچنین در این خصوص ۱۵ شاکی که بیشتر آن‌ها خانم‌های مسن بودند، شناسایی شدند و شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

اعتراف به قتل پدر

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه، وقوع قتل مرد سالخورده‌ای در شهرری به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده شد.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان پای در محل حادثه گذاشتند و با جسد مرد سالخورده‌ای مواجه شدند که بر اثر خفگی و با ضربات چاقو به صورت به قتل رسیده بود؛ همچنین بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، جسد توسط اعضای خانواده در خانه کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان حکایت از آن داشت که ساعتی قبل از اینکه جسد در خانه مورد نظر کشف شود، یکی از پسران مقتول به اداره پلیس رفته و در اظهارات ضد و نقیضی فقدان پدر خود را اعلام کرده است و همین موضوع شک کارآگاهان را برانگیخت.

وی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی متوجه شدند، پسری که فقدان پدرش را به کلانتری محله اعلام کرده قاتل بوده و دست به این جنایت زده است. همین سرنخ کافی بود تا پسر جوان بازداشت شود و هدف تحقیق قرار بگیرد.

سرهنگ کارآگاه ولی‌پور خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه درگیری بود، اما پس از ارائه شواهد و مدارک موجود مبنی بر کبودی‌های روی دستش، به قتل پدر خود اعتراف کرد و گفت، به دلیل اینکه پدرم من را با چوب کتک زد او را خفه کردم، سپس صورتش را هدف ضربات چاقو قرار دادم و از خانه فرار کردم. می‌دانستم پلیس دیر یا زود جسد را پیدا خواهد کرد و به همین علت به کلانتری محله رفتم و فقدان پدرم را گزارش کردم، اما خیلی زود بازداشت شدم.

وی اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

قتل خونین مرد جوان به دست پسر ۱۷ ساله

سرهنگ حکمت‌الله شجاعی؛ سرپرست پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبری مبنی بر وقوع قتل در یک دامداری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان نظرآباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و عوامل پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بررسی‌های میدانی و اولیه پلیس حاکی از این بود که مقتول یک فرد ۳۴ ساله است که به وسیله جسم سخت از ناحیه پشت سر مورد ضربه قرار گرفته و به قتل رسیده است. در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد روز حادثه مقتول با یک جوان ۱۷ ساله دیدار داشته است. ظن پلیس برای انجام قتل توسط این شخص قوت گرفت و با هماهنگی مقام قضائی، وی جلب و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که به دلیل یک اختلاف قبلی اقدام به قتل مقتول کرده است. متهم با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

قتل هولناک پیرزن ۸۰ ساله

سرهنگ حسین ترکیان؛ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: صبح روز شانزدهم فروردین‌ماه سال جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک یک خانم ۸۰ ساله در منزل خود در خیابان شهید اسماعیلی شهر اصفهان، اکیپی از کارشناسان مجرب تشخیص هویت و بررسی صحنه جرم در محل حضور یافتند و با بستگان متوفی هماهنگ شدند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با مشاهده آثار خفگی بر گردن فرد مذکور پی به قتل او بردند، افزود: در ادامه مشخص شد دو حلقه النگو و یک جفت گوشواره که همیشه همراه مقتول بوده نیز به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با محرز شدن جنایت رخ داده، کارآگاهان بلافاصله وارد عمل، تحقیقات علمی و تخصصی را آغاز کردند و در همان لحظات اولیه به مستأجر فرد مقتول که همسرش پرستاری او را می‌کرد مظنون شدند و با توجه به متواری شدن وی، شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: جست‌وجو برای یافتن قاتل با دقت و تیزهوشی تمام انجام شد و کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع حادثه متهم در حالی که در منزل یکی از اقوام خود در یکی از محلات شهر اصفهان مخفی شده بود، شناسایی و در یک عملیات ضربتی پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کند، دستگیر شد. در بازرسی بدنی متهم، طلاجات مسروقه کشف شد و قاتل که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد، به قتل این پیرزن ۸۰ ساله اعتراف کرد.

ترکیان خاطرنشان کرد: مجرم اقرار کرد که چند وقتی بود مواد مصرفیم تمام شده بود و پولی نداشتم تا بتوانم موادم را تهیه کنم تا اینکه فکر شیطانی سرقت طلاجات پیرزن به سرم زد. آخر شب که همسرم بعد از انجام کارهای پیرزن به خانه آمد صبر کردم تا او به خواب برود و بعد در حالی که ساعت از یک نصف شب گذشته بود آهسته و آرام کلید را برداشته و به منزل مقتول رفتم.

وی اضافه کرد: متهم در ادامه توصیف این حادثه گفت، پیرزن آرام روی تختش خوابیده بود و چشمم بی‌اختیار به النگوهای طلای او افتاد و دیگر هیچ چیز نفهمیدم. یک روسری که کنار زمین افتاده بود را برداشتم و دور گردن پیرزن پیچیدم و او را خفه کردم و بعد از دزدیدن النگوها و گوشواره‌هایش از منزل بیرون زدم و امروز می‌خواستم آنها را آب کنم که ناگهان مأموران پلیس را بالای سرم دیدم.

وی گفت: با اعترافات صریح متهم و بازسازی صحنه جرم، پرونده این جنایت تکمیل و فرد قاتل با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد. این حادثه در حالی رخ داد که فرزندان مقتول پیش از این در خصوص وقوع چندین بار سرقت وسایل منزل مادرشان توسط فرد قاتل بی‌اهمیت بوده و توجهی نکرده بودند.

کد خبر 653559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.