«کرم‌ چاله» می‌تواند صنعت فضا را متحول کند

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: اگر بشر بتواند به تکنولوژی کرم‌چاله دست پیدا کند، می‌توانیم میان‌برهای فضایی برای سفرها و ماموریت‌های خود طراحی کنیم. از طریق این میان‌برها می‌توان به‌سادگی سفرهای میان‌ستاره‌ای و میان‌کهکشانی را تجربه کرد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش پدیده کرم‌چاله در توسعه صنعت هوافضا و احتمال دست‌یابی به این تکنولوژی، اظهار کرد: تاکنون وجود کرم‌چاله تنها روی کاغذ و براساس محاسبات ریاضی اثبات شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال وجود کرم‌چاله‌ای از نظر تئوری و براساس مطالعات ریاضیاتی اثبات شده است، این احتمال نیز وجود دارد که بشر روزی بتواند به چنین پدیده‌ای دست پیدا کند و کرم‌چاله‌ای مصنوعی به‌وجود آورد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع ممکن است در آینده بشر بتواند با توجه به تکنولوژی کرم‌چاله‌ای مصنوعی به‌وجود آورد که از طریق این کرم‌چاله می‌توان فرآیند سفرهای فضایی را تسهیل بخشید.

وی در رابطه با اهمیت دست‌یابی به تکنولوژی ساخت کرم‌چاله در توسعه صنعت هوافضا گفت: قطعاً دست‌یابی به تکنولوژی لازم برای ساخت کرم‌چاله و به‌وجود آوردن چنین پدیده‌ای می‌تواند تحول بسیار عظیمی در صنایع فضایی ایجاد کند.

مرادی تصریح کرد: درواقع اگر بشر بتواند به تکنولوژی کرم‌چاله دست پیدا کند، می‌توانیم میان‌برهای فضایی برای سفرها و مأموریت‌های خود طراحی کنیم.

وی افزود: از طریق این میان‌برها می‌توان به‌سادگی سفرهای میان‌ستاره‌ای و میان‌کهکشانی را تجربه کرد و عملاً بشر با کمک کرم‌چاله می‌تواند تمام نقاط جهان هستی را مشاهده کند.

کد خبر 653244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.