پرتاب‌های ناموفق، دستاوردهای بشر را زیر سوال برد

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: طی یک سال گذشته سازمان فضایی آمریکا، ناسا و اتحادیه اروپا پرتاب‌های ناموفق بسیاری را تجربه کردند که این مسئله دستاوردهای بشر را کمی به حاشیه برد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که بشر طی پروژه‌های فضایی با آن مواجه بوده، اظهار کرد: تاکنون بشر در حوزه هوافضا دستاوردهای بسیاری کسب کرده است، اما مشکلاتی که طی یک سال گذشته با آن مواجه شد، دستاوردهای فضایی را تحت‌الشعاع قرار داد.

وی افزود: درواقع طی سال گذشته، بشر با مشکلات بسیاری مواجه شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود پرتاب‌های ناموفق بود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: طی سال گذشته سازمان فضایی آمریکا، ناسا و اتحادیه اروپا پرتاب‌های ناموفق بسیاری را تجربه کردند که این مسئله دستاوردهای بشر را کمی به حاشیه برد.

وی با اشاره به تبعات پرتاب‌های ناموفق گفت: پرتاب‌های ناموفقی که بشر طی یک سال گذشته با آن مواجه شد، علاوه بر اینکه دستاوردهای بشر را زیر سوال برد، هزینه‌های بسیار زیادی را به همراه داشت.

منتظری در همین رابطه افزود: درواقع پرتاب‌های ناموفقی که تاکنون شاهد آن بودیم مشکلات بسیاری به همراه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به هدر رفتن سرمایه بسیار زیادی توسط سازمان‌های فضایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته پرتاب‌های ناموفق بسیاری را تجربه کردیم و تاکنون حدود ۱۰۰ پرتاب ناموفق در جهان ثبت شده است.

کد خبر 652965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.