توانایی برتر ایران در پرتاب ماهواره

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: دستاوردهای کشور در حوزه هوافضا موجب شده است که ایران تبدیل به ۱۰ کشور برتری شود که از توانایی پرتاب ماهواره برخوردار هستند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای صنایع فضایی ایران در طول تاریخ، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای ایران در حوزه صنایع فضایی کشور، پرتاب ماهواره است که با پرتاب «ماهواره امید» آغاز شد.

وی افزود: درواقع فعالیت اصلی سازمان فضایی ایران در حوزه پرتاب ماهواره از چهاردهم بهمن‌ماه ۱۳۸۷ با پرتاب ماهواره امید به فضا آغاز شد که برای صنایع فضایی کشور اهمیت بسیاری داشت.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: پرتاب ماهواره امید اهمیت بسیاری داشت، زیرا این دستاورد نشان داد که ایران به تکنولوژی پرتاب ماهواره دست‌یافته و می‌تواند برای مدت زمان مشخص سازه‌ای فضایی را در مدار قرار دهد.

وی تاکید کرد: درحال‌حاضر صنایع فضایی ایران علاوه بر اینکه توانایی قراردادن ماهواره در مدار دارد، می‌تواند سازه فضایی را کنترل و با آن تبادل سیگنال داشته‌باشد.

مرادی با اشاره به اهمیت دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف فضایی گفت: دستاوردهای کشور در حوزه هوافضا باعث شده است که ایران جزو ۱۰ کشور برتری شود که از توانایی پرتاب ماهواره برخوردار هستند.

وی افزود: زمانی که پیرامون چنین دستاوردهایی صحبت می‌کنیم، باید به تلاشی که پژوهشگران انجام داده‌اند نیز توجه داشته‌باشیم.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع برای دستیابی به پیشرفت‌هایی مانند پرتاب ماهواره سالیان سال تلاش نیاز است، اما معمولاً نتیجه این پیشرفت‌ها در مدت کوتاهی مشاهده می‌شود.

کد خبر 643766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.