۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

رنگی‌ترین شهرهای جهان شامل کیپ تاون آفریقای جنوبی، بوئنوس آیرس آرژانتین، پاچوکا مکزیک، لیسبون پرتغال و شفشاون مراکش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رنگ‌ها، تأثیر زیادی در احساسات و خلق و خوی افراد دارد. به‌همین دلیل برای طراحی داخل ساختمان، سقف، دیوارها و حتی مبلمان منزل از رنگ‌های شاد استفاده می‌شود، اما رنگ‌های شاد و زنده فقط به خانه‌های افراد منحصر نمی‌شود. در بعضی از شهرها، محله‌ها و خیابان‌ها نیز از رنگ‌ها برای ایجاد انگیزه و زندگی بهتر شهروندان و گردشگران استفاده می‌شود. در این شهرها، آثار هنری دیواری رنگارنگ، چشم اندازهای شهری، عکس‌ها و مناظر رنگین‌کمانی زیادی به‌چشم می‌خورد. در ادامه به معرفی رنگی‌ترین شهرهای جهان می‌پردازیم:

لا بوکا، بوئنوس آیرس، آرژانتین

در محله لا بوکا آرژانتین، کمبود رنگ وجود ندارد. در واقع از کوچه پس کوچه‌های این منطقه تا خیابان‌های سنگفرش شده، همگی در دنیایی از رنگ‌ها غرق شده‌اند. در این محله شاد و پر جنب و جوش، صدای خنده و موسیقی، فراوان شنیده می‌شود و خانه‌های رنگارنگ آن شما را به لا بوکا، علاقه مند می‌کند. برای بازدید از خانه‌های رنگین کمانی ابتدا باید از خیابان آل کامینیتو دیدن و سپس کمی توقف کنید تا مردم و گردشگران را تماشا کنید و از تضاد رنگ‌های به کار رفته در ساختمان‌ها لذت ببرید. به دلیل بازدید زیاد گردشگران از این محله، امروز مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی در آن به چشم می‌خورد.

اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

لاس پالمیتاس، پاچوکا، مکزیک

خانه‌های لاس پالمیتاس با رنگ‌های بنفش، نارنجی، زرد و صورتی مزین شده‌اند. این منطقه شهر پاچوکا که محله طبقه کارگر لاس پالمیتاس است مانند یک نقاشی دیواری رنگارنگ به نظر می‌رسد، به طوری که هنگام دیدن آن حس شادی کودکانه به بازدید کنندگان القا می‌شود. امروزه این محله، گردشگران زیادی دارد و کسب‌وکار مردمان آن نیز رونق زیادی گرفته است.

اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

لیسبون، پرتغال

لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال است که گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند. احتمالاً خیابان صورتی لیسبون یا "Rea Nova do Carvalho" رنگارنگ‌ترین جاذبه این شهر است. این خیابان به‌رنگ صورتی روشن مزین شده است و مجموعه‌ای از رستوران‌های شلوغ و فروشگاه‌ها در آن قرار دارد. این خیابان هنگام شب نیز بسیار زیبا است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر خیابان صورتی، در شهر لیسبون، خیابان‌های رنگارنگ زیادی وجود دارد که اغلب آن‌ها در محله قدیمی قرار گرفته‌اند.

اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

سانتورینی، یونان

سانتورینی نه‌تنها به خاطر چشم‌اندازهای زیبای سواحل اقیانوس اطلس، بلکه به دلیل معماری بی‌نظیر آنکه با سایه‌های دلپذیر رنگ‌های آبی، سفید، نارنجی، زرد و کرم تلفیق شده است، شهرت دارد. رنگ سفید خانه‌ها و ساختمان‌ها، چشم اندازهای زیبا و بوی گل‌های معطر که در فضای شهر در جریان دارد، باعث شده است سانتورینی هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب کند. همچنین سواحل آفتابی، کلیساها و ساختمان‌های قدیمی، دهکده‌های رنگی کوچک و غذاهای لذیذ یونانی از دیگر دلایلی است که گردشگران این مکان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

سینکوتره، ایتالیا

حتی مسافرانی که هرگز به سینکو تره (Cinque Terre) نرفته‌اند نیز می‌توانند افق روشن و رنگارنگ آن را تصور کنند. این سرزمین رنگین کمانی که قدمت چند صدساله دارد، از پنج روستای کوچک تشکیل شده است و یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیا به‌شمار می‌رود. در مکان‌هایی مانند مانارولا، خانه‌ها به رنگ‌های صورتی، نارنجی، زرد و کرم تزئین دیده می‌شود و بازدیدکنندگانی که به سینکو تره به می‌روند، احساس می‌کنند وارد دنیای نقاشی شده‌اند. اغلب گردشگران و افراد محلی، پیاده‌روی در این منطقه را ترجیح می‌دهند، زیرا از این طریق می‌توانند خانه‌های رنگی و چشم اندازهای زیبای محیط اطراف را تماشا کنند.

اینجا رنگ‌ها حرف می‌زنند!

کد خبر 652951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.