ضرورت تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / وزیر جدید باید توانمندتر از نوری باشد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر وزیر آموزش و پرورش شد و گفت: وزیر بعدی آموزش و پرورش باید حداقل دو سه برابر گزینه قبلی ظرفیت و توانمندی داشته باشد تا بتواند از همه امکانات و منابع این وزارتخانه تاثیرگذار برای تربیت نسل در تراز انقلاب برای آینده کشور استفاده کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این موضوع به نیت رئیس‌جمهور برای انتخاب سرپرست کنونی بستگی دارد در صورتی که این انتخاب با هدف معرفی رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آینده آموزش و پرورش صورت گرفته باشد، موضوعی مطرح می‌شود و اگر قرار است تا انتخاب گزینه وزارت، سرپرستی وزارتخانه را برعهده داشته باشد، بحث دیگری وجود دارد.

وی درباره مطالبات فرهنگیان افزود: یکی از اشکالات اساسی که باعث طرح شکایت علیه وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد شد، همین رفتار ناپسندی بود که در پایان سال ۱۴۰۱ با معلمان انجام شد زیرا بخشی از پرداختی به آنها در روز بیست‌ونهم اسفندماه ساعت چهار بعدازظهر واریز شد، همچنین انتقاداتی به نحوه محاسبه شاخص‌های مربوط به رتبه‌بندی معلمان وارد است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات معلمان حق‌التدریسی‌ها که از مدت‌ها پیش مانده است را مربوط به خرید خدمات دانست و خاطرنشان کرد: هرچند عدد این مطالبات ناچیز است اما همواره به تعویق می‌افتد و گاهی به مدت شش ماه این حق و حقوق معلمان پرداخت نمی‌شود، در کنار این موارد ضعف‌های دیگری نیز در آموزش و پرورش وجود داشت.

وی با اشاره به توانمندی‌های لازم برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر بعدی آموزش و پرورش باید حداقل دو سه برابر وزیر پیشین ظرفیت و توانمندی داشته باشد تا بتواند از همه امکانات، ظرفیت‌ها و منابع انسانی این وزارتخانه بسیار معظم و تأثیرگذار از جمله معلمان، کادر اداری برای تربیت نسل در شأن و تراز برای آینده کشور استفاده کند.

حاجی‌دلیگانی خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر وزیر آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: در صورتی که قرار است سرپرست کنونی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود باید از اکنون برنامه خود را تهیه کند و ارائه دهد اما اگر تنها در حد سرپرستی وظایفی را بر عهده گرفته است، به جز رفع مسائل مقطعی نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد.

وی با اشاره به مهلت حداکثر سه ماهه رئیس‌جمهور برای اعلام وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم پیش از اتمام این مهلت قانونی و در مدت یک ماه رئیس‌جمهور بتواند درباره گزینه پیشنهادی خود به نتیجه برسد و با معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس تکلیف این وزارتخانه هرچه زودتر مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اعلام جرم علیه میرکاظمی در مجلس گفت: این فرایند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال رسیدگی است و پس از آن به صحن علنی گزارش خواهد شد.

کد خبر 652759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.