جلوگیری مجلس از قانون حجاب و عفاف کذب است / اعلام آمادگی برای رفع خلأ قانونی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این پرسش که مجلس کجا جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است؟ گفت: اینکه گفته می‌شود مجلس یا رئیس مجلس جلوی قانون حجاب را گرفته است را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدحسین فلاحی در نشست علنی امروز _چهارشنبه، شانزدهم فروردین‌ماه_ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیشب در فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع عفاف و حجاب مطرح شد و ایشان نظر صریح خود را فرمودند و برای سران قوا اتمام حجت شد، همچنین ایشان درباره فضای مجازی نیز صحبت کردند که در این خصوص این دو نکته نیز مجلس مورد سوال قرار گرفته است، آنچه در رسانه‌ها آمده این است که مجلس جلوی قانون عفاف و حجاب را گرفته است و یا اینکه قانون فضای مجازی نیز مطالبه چندساله رهبری است و چرا این موضوع در دستورکار قرار نمی‌گیرد، موضوعی که مطالبه چندساله قشر متدین و انقلابی است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: مجلس کجا جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است؟ این حرف از اساس کذب بوده و مجلس از قبل اعلام آمادگی کرده است و در گزارش کمیسیون فرهنگی که در صحن علنی مجلس درباره عملکرد دستگاه‌ها در حوزه ایجابی و سلبی قرائت شد، مشخص شد که حداقل ۳۲ دستگاه در این حوزه کوتاهی انجام داده‌اند و همان‌جا مجلس اعلام آمادگی کرد که اگر هر خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد چه با لایحه دولت و چه با لایحه قوه قضائیه، خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: اگر این حرف را کسی زده است، صحت ندارد و من آن را تکذیب می‌کنم، دیروز نیز به طور آشکار در نطق پیش از دستور در ارتباط با بحث حجاب به طور شفاف موضع خود را مطرح کردیم و هیچ جای ابهامی وجود ندارد و این وظیفه ما است.

قالیباف خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی مصوبات شوراهای بالادستی یعنی شورای انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور را مطالعه کرده‌اند و من این مصوبات را به وی دادم. وظیفه ما این است که اگر موضوعی پیش آمد، آن را بررسی کنیم و اکنون نیز آماده هستیم، از این‌رو اینکه بعضی افراد در تریبون‌ها اینگونه بیان می‌کنند که مجلس یا رئیس مجلس با بررسی عفاف و حجاب مخالف است؛ این موضوع کذب محض است و این را روشن و شفاف می‌گویم.

کد خبر 652545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.