افراد دارای مزاج گرم و خشک مستعد چه آسیب‌هایی هستند؟

یک متخصص طب سنتی ایران از آسیب‌های متوجه افراد دارای مزاج گرم و خشک، خبر داد.

مریم رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قدرت تجزیه و تحلیل بسیار بالا، از خصوصیات افراد دارای مزاج گرم و خشک است، اظهار کرد: حالات روحی و جسمی افراد دارای مزاج گرم و خشک در فصل تابستان که طبیعتی گرم و خشک دارد تحت تأثیر قرار گرفته و ممکن است در صورت نداشتن مهارت کنترل خشم، در این فصل بیشتر عصبانی شوند، بنابراین بهتر است با شربت سکنجبین به استقبال این افراد بروید.

وی افزود: خواب افراد دارای مزاج گرم و خشک در محدوده سلامتی، کوتاه‌تر است، اما با تشدید گرمی و خشکی، این افراد، مستعد بی‌خوابی می‌شوند. این افراد از لحاظ ریوی می‌توانند مستعد سرفه‌های خشک و از لحاظ روحی روانی مستعد اضطراب باشند؛ همچنین احتمال بروز تمایل به وسواس در این افراد به علت دقت‌نظری که دارند نیز وجود دارد.

این متخصص طب سنتی ایران با اشاره به تأثیر شربت‌های خنک مانند شربت سکنجبین یا لیمو بر کاهش عصبانیت افراد دارای مزاج‌های گرم و خشک، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در مواجهه با افراد دارای مزاج‌های گرم و خشک که حالت عصبانیت دارند، سکوتی ابتدایی پیشه کنیم.

وی اضافه کرد: افراد بسیاری تحت عناوین مختلف مانند طبیب یا حکیم در حیطه طب سنتی فعالیت دارند و توصیه می‌شود افرادی که تمایل به استفاده از خدمات طب سنتی دارند، به افراد دارای علم آکادمیک مراجعه کنند. افراد آکادمیک، پزشکانی هستند که با گرفتن مدرک Ph.D متخصص این زمینه محسوب می‌شوند یا پزشکان عمومی هستند که با شرکت در دوره طب سنتی آموزش دیده‌اند؛ هر دو این گروه بیان شده دارای شماره نظام پزشکی هستند و با توجه به موارد مذکور، مراجعه‌کنندگان از تداخل دارویی و عوارض تأخیر در تشخیص و درمان بیماری‌های جدی در امان می‌مانند و همزمان از خدمات مفید طب سنتی و کلاسیک بهره می‌برند.

کد خبر 652531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.