قیمت‌های جدید خودرو امروز ابلاغ می‌شود

سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت کارخانه‌ای خودرو طی چند سال اخیر به‌طور غیرعادی پایین نگاه داشته شد که سبب زیان انباشته خودروسازان شده بود؛ امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایمنا، اسماعیل شجاعی درباره قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: دو شرکت خودروسازی کشور به علل مختلف مدیریتی و مداخلات، دچار مشکل شده‌اند و چند سال است که قیمت خودروها ثابت نگه داشته شد که موجب شد خودروسازان دچار زیان انباشته شوند.

وی ادامه داد: راه‌حل اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است.

سخنگوی شورای رقابت از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تأمین بازار و سپس کنترل تقاضا است.

شجاعی اضافه کرد: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و قیمت‌های جدید را محاسبه کرده است که امروز ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو طی چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت از مخالفت این شورا با عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و گفت: به اعتقاد شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس به ضرر مردم و مصرف‌کنندگان بود.

کد خبر 652245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.